سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی فرانسوی‌ها از مداخله استراتژیست اخراجی ترامپ در انتخابات اروپا

بنا بر گزارش فرانس‌پرس، حامیان حزب حاکم فرانسه از دخالت «استیو بنن» در انتخابات پارلمانی آتی اتحادیه اروپا نگرانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که فرانسه در آستانه رقابت‌های فشرده انتخابات پارلمان اروپا شاهد تشدید تنش‌های سیاسی است حزب امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از حضور استیو بنن، استراتژیست سابق دونالد ترامپ، ابراز نگرانی می‌کند.

انتخابات پارلمان اروپا که قرار است روز ۲۶ می‌برگزار شود شاهد رویارویی حزب مکرون با چالش سخت «مرین لو پن» از حزب اجتماع ملی (جبهه ملی سابق) است.

در صورتی که در انتخابات حزب مکرون عقب‌تر از حزب راستگرای افراطی اجتماع ملی قرار گیرد ضربه سنگینی بر رئیس جمهور فرانسه و حامیان وی خواهد بود؛ زیرا مکرون خود را ناجی اروپا در مقابله با افزایش تمایلات راست‌گرایانه در قاره اروپا می‌داند.

بنن در گفتگو با روزنامه لو پاریزین گفت به دلیل اهمیت برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا وعضویت فرانسه در این اتحادیه تصمیم گرفته است به پاریس سفر کند. وی انتخابات را نوعی همه‌پرسی برای مکرون و رویکرد وی به اروپا توصیف کرد که می‌شود آن را نوعی زمین‌لرزه در یکشنبه آینده دید.

استفان سژورن، رئیس کارزار حزب  «فرانسه به پیش»، با ارسال پیام توئیتری، بنن را متهم کرد که با آمدن به پاریس و اقامت در هتلی مجلل برای پیروزی حزب لو پن تلاش می‌کند. وی با انتقاد شدید و انزجار، این اقدام بنن را حمله به حق حاکمیت انتخابات خواند.

افزون برآن، ناتالی لوازو که ریاست حزب مکرون را برعهده دارد تصریح کرد، بنن حتی تمایلات خود را برای دخالت در انتخابات فرانسه مخفی نمی‌کند.

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه، در واکنش به اقدام استراتژیست سابق رئیس جمهور آمریکا گفت حاکمیت فرانسه شرط اروپایی قدرتمند است. وی در توئیتر خود اعلام کرد: برادران بنن و ترامپ را می‌بینم، اما چیزی که نمی‌توانم بفهمم این است که برخی از مردم فرانسه از طرفی مدعی حمایت از مردم و کشور هستند، اما کسانی که علاقمندی آنان فقط تضعیف اروپاست را به این کشور می‌آورند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.