سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گزارش نهایی تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها تا دو هفته دیگر به مجلس ارائه می‌شود/‌ نمی‌توان رقم دقیقی از تخلفات این سازمان اعلام کرد

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها از قرائت گزارش این کمیته در کمیسیون اقتصادی و تشکیل کمیته‌ای برای جمع‌بندی نهایی این تحقیقات خبر داد.


جبار کوچکی نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نهایی شدن این تحقیقات، گفت: امروز صبح این کمیته گزارش خود درباره موارد تخلفات و انحرافات از قانون توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها را در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس تشریح کرد.

وی بیان کرد: ایزدی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها در نشست امروز صبح در برابر این تحقیقات از سازمان دفاع کرد، اما ما همچنان بر روی نتایج این تحقیق و تفحص ایستاده و آن را تأیید می‌کنیم.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: بر این اساس قرار شد طی نامه‌ای به رئیس کمیسیون اقتصادی بخواهیم تا کمیته‌ای متشکل از اعضای هیأت رئیسه این کمیسیون و کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها تشکیل شده تا بتواند طی دو هفته گزارش نهایی ۱۰ صفحه‌ای را برای ارائه به صحن علنی آماده کند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به موارد تخلفات و انحرافات در این گزارش تصریح کرد: درباره شرکت‌های دانش‌بنیان کار‌هایی انجام شده، اما معتقدم مشکلات اساسی در این قسمت وجود دارد همچنین اشکالات، عدم اجرای قانون، سوءاستفاده، رانت و ... از محور‌های اصلی این تحقیق و تفحص است.

وی تأکید کرد: بیشترین تخلفات از سوی وزارت صنعت، قسمت ورودی و خروجی، مبالغ به سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام شده است به نحوی که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز نشده است.

کوچکی‌نژاد افزود: همچنین در بحث خروجی هم مبالغی به شرکت‌ها و مراکزی داده شده که بسیار تبعیض آمیز است و بدون هیچ ضابطه‌ای این مبالغ داده شده است، به طور مثال چند ماه قبل حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بدون هیچ ضابطه به هلال احمر پرداخت شده است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این تحقیق و تفحص مبلغ مشخصی از تخلفات وجود دارد گفت: نمی‌توان در بحث تخلفات سازمان هدفمندی یارانه‌ها رقم دقیقی داد، اما از ۳۰ درصد اعتبار به بخش کشاورزی تنها ۲ درصد پرداخت شده، از ۱۰ درصد در بخش بهداشت تنها ۲.۵ درصد داده شده که آن هم مشخص نیست به کدام شرکت‌ها و برای چه کاری پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: ما به طور راندمان از سه شرکت بازدید کردیم که تخلفات بسیاری قابل مشاهده بود به طور مثال پولی را برای اصلاح شبکه تولید به یک شرکت داده شده بود، اما آن شرکت این مبلغ را به عنوان پاداش هیأت مدیره هزینه کرده است.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا توزیع شکر با کدملی متوقف شد
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
انشالله که خير باشه