سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار قم عنوان کرد؛

امروزه قدرت در بیان و اندیشه است

سرمست گفت:امروزه قدرت در بیان و اندیشه است و همچنین باید بتوانید به خوبی صدا‌های گوناگون را بشنوید و اگر شنونده خوبی باشید، یک نوع مهارت ارتباطی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ بهرام سرمست استاندار قم شنبه شب در آیین گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی در شبستان حضرت زهرا (س) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، با بیان این که روابط عمومی‌ها یک نقش دوجانبه دارند، گفت: از سوی دیگر آنان، مطالبات و نیاز‌های مردم و جامعه را برای تصمیم گیری درست و واقعی به تصمیم گیران منتقل می‌کنند.

وی با بیان این که روابط عمومی یک مرزبندی با روابط خصوصی دارد، گفت: جغرافیای بحث روابط عمومی که درباره آن سخن می‌گوییم، در عصر ارتباطات است، البته عصر ارتباطات به دنبال عصر اطلاعات معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: امروزه قدرت در بیان و اندیشه است و همچنین باید بتوانید به خوبی صدا‌های گوناگون را بشنوید و اگر شنونده خوبی باشید، یک نوع مهارت ارتباطی است.

وی تصریح کرد: امروزه ما وارد در عصر ارتباطات شده ایم و به عبارتی انفجار اطلاعات رخ داده است وامروز به انتشار، بیان چرخش وگردش اطلاعات نیاز پیدا کرده ایم، فردی هنرمند است که فن بیان قوی‌تر داشته و دارای مهارت‌های ارتباطی باشد.

وی با بیان این که اطلاعاتی را که می‌شنویم، باید بتوانیم تجزیه و تحلیل کنیم، گفت: بُعد دیگر ارتباط این است که چقدر می‌توانیم با مخاطبان خود، به یک ارتباط موفق و موثر دست یابیم و پیام ما توسط مخاطب به درستی دریافت و بازخورد آن از مخاطب گرفته شود.

استاندار قم اضافه کرد: در جهان امروز؛ دانایی و اطلاعات، محور ثروت شده و از این نظر، آن ارتباطی موفق است که از لحاظ محتوایی غنی باشد.

وی تاکید کرد: در عصر ارتباطات، بی نیاز از اطلاعات نیستیم و هیچ فرایند ارتباطی اجتماعی بدون انتقال اطلاعات صورت نمی‌گیرد، از این رو هر روابط عمومی موفق باید بتواند تولید محتوا و اطلاعات و سهمی در چرخش اطلاعات داشته باشد.

سرمست خاطرنشان کرد: سازمانی می‌تواند در جامعه پیرامونی خود موفق عمل کند که تولید محتوا و ابتکار عمل داشته باشد و فقط مصرف کننده نباشد.

وی تصریح کرد: در مصرف اطلاعات نیز باید هوشمندانه و آگاهانه اطلاعات را مصرف کنیم، چراکه مصرف هر اطلاعاتی برای ما سودمند نیست.

در پایان این همایش مدیران و کارکنان روابط عمومی‌های دستگاه‌های مختلف استان، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در آیین غبارروبی حرم مطهر بانوی کریمه اهل بیت (ع) و ضیافت افطاری شرکت کردند.

۲۷ اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ح

امروز اطلاعات و رسانه محور قدرت شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.