سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران:

حرکت رسانه ها برای تحقق گام دوم انقلاب ضرورت دارد

قائم مقام خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گفت: تحقق گام دوم انقلاب مستلزم روشن شدن مسیر رسانه ها است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حسن عابدینی قائم مقام خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در نشست نقش رسانه در تبیین گام دوم انقلاب در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: ما رسانه ایها باید گام دوم انقلاب را با قدرت هنرمندانه دنبال کنیم.

وی افزود: کشورهای دنیا از 4 قدرت استفاده میکنند، قدرت سخت، قدرت نرم، قدرت هوشمندانه و قدرت هنرمندانه، که قدرت اخیر در قالب فیلم و کلیپ اثرگذاری بیشتری نسبت به کتاب خواندن دارد، ابر قدرتها با استفاده از این قدرت به اذهان جوانان نفوذ می کنند زیرا معتقدند برای جذب افراد دیگر نیازی به توپ و تانک نیست.

عابدینی با بیان اینکه رهبر انقلاب سالهاست که نامگذاری سالها را بر اساس شعارهای مورد نیاز کشور طراحی می کنند، ادامه داد: جایگاه رسانه، جایگاه رفیعی است و اگر تاکنون این نامگذاری ها محقق نشده است، از این پس رسانه ها باید از قدرت خودشان استفاده کنند.

قائم مقام خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از جنگ جهانی دوم، کشورهای دنیا از 3 محور اصلی نظامگری مبتنی بر بمب اتم، اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد و فرهنگ مبتنی بر لیبرال دموکراسی( همسان سازی فرهنگی) پیروی می کردند.

وی ادامه داد: در سال 1357 که انقلاب اسلامی پیروز شد، آن 3 محور دگرگون و 3 محور جدید دیانت مبتنی بر اندیشه های انسان محور، توسعه پایدار مبتنی بر جهانی سازی و ارتباطات مبتنی بر رسانه های فراگیر جایگزین شد.

عابدینی گفت: انقلاب اسلامی بعد از 40 سال به این دلیل دوام آورده که به آرمان های خود وفادار بوده و منحرف نشده است.

انتهای پیام// ف.ح



 نشست نقش رسانه در تبیین گام دوم انقلاب در مشهدبرگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.