سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان؛

جامع بین الملل باید تلاش کنند تا افغان‌ها به کشور شان بازگردند/حضور مهاجران افغانستانی هزینه‌های زیادی را به کرمان تحمیل کرده /قاچاق مواد مخدر و انسان از افغانستان باعث ناامنی می شود

نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: کشور ایران چهل سال میزبان پناهندگان افغانستانی است جامع بین الملل باید کمک‌ کنند تا افغان‌ها به کشور شان بازگردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ایوو فریسن، کمیسر ارشد سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در دیدار با استاندار کرمان  امروز در دفتر استاندار هدف از این دیدار را آشنایی با کرمان و بررسی دفاتر که راه اندازی شده  و کارهای که انجام می دهند، دانست.

وی تصریح کرد :علت حضورمان این است تا بتوانیم کمک های مالی انجام دهیم،به دلیل تحریم ها آوردن پول به ایران مشکل بود که به سختی حلش کردیم.

فریسن بااشاره به اینکه  من سیاست مدار نیستم اما کارهای بشر دوستانه را دوست دارم گفت: خوشحالم که روابط خوبی بین دفتر ما و شما برقرار است و دلم می خواهد همکاری بهتر و بیشتری داشته باشیم و تلاش می کنیم کمک های بیشتری از کشورها برای این مهم بگیریم.

نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: کشور ایران چهل سال  میزبان پناهندگان افغانستانی است جامع بین الملل باید هم ایران کمک کنند و هم  تلاش کنند تا افغان‌ها به کشور شان بازگردند.

محمد جواد فدایی استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه امیداوارم سفر شما به کرمان موثر باشد و قدم‌های خوبی برای بهبود وضعیت مهاجران برداریم گفت: استان کرمان به دلیل موقیت جغرافیایی و نزدیک بودن به کشور افغانستان تحت تاثیر بیشتری از ورود مهاجران است.

وی افزود: ۳۰۰ هزار نفر افغانی در استان ما حضور دارند و در شهرستان‌های ورود آن‌ها ممنوع نیست، ساکن هستند.

فدایی با اعلام اینکه در برخی شهرستان‌های استان کرمان تعداد مهاجرین این قدر زیاد است که جمعیت خودم مردم این شهرستان این قدر نیست اظهار کرد: حضور مهاجران افغان هزینه‌های زیادی را به استان تحمیل کرده است.

استاندار کرمان بیان کرد: در بحث آموزش و بهداشت استان ما زیاد تحت تاثیر مهاجران قرار گرفته  و این وضعیت بدون همکاری ما و شما سخت است باید کمک‌های خارج از استان جذب شده تا مشکلات حل شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه کمک‌های که به ما شده است نسبت به هزینه‌های خیلی کم است گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان برای آموزش مهاجرین هزینه شده است که سازمان ملل فقط به ما ۲ میلیارد برای ساخت مدرسه کمک کرد.

فدایی تصریح کرد: در عین حال ما وظیفه انسانی واخلاقی داریم حد توانمان به این همنوعان کمک کنیم تا زندگی خوبی در کشور ما داشته باشند.

همچنین محمد صادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی واجتمایی استانداری کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان به دلیل  نزدیکی به سیستان وبلوچستان و هرمزگان کاروان‌های زیادی از مهاجران که به کشور و استان کرمان می‌آیند تا وضعیت اقامت خود را مشخص کنند گفت: در استان‌های سیستان وبلوجستان و هرمزگان زندگی کردن اتباع خارجه  ممنوع، ولی این موضوع در برخی شهرستان‌ها ومرکز استان ما آزاد است.

وی افزود:۴ هزار ۲۰۰ کیلومتر کویر در استان داریم یعنی ۴ برابر کشور لبنان و این کویر محل عبور قاچاقچیان انسان شده است.

بصیری با اعلام اینکه برای حفظ کویر به پایش تصویر نیاز داریم افزود: هزینه‌های زیادی باید برای آن متحمل می شویم.

معاون سیاسی، امنیتی واجتمایی استانداری کرمان اظهار کرد: باید از فرصت استفاده کرد و کویر را از تهدید به فرصت برای گردشگری تبدیل کنیم.

وی گفت: کاروان‌های انسانی زیادی از افغانستان به کرمان می‌آید که کرمان را محل عبور انتخاب می‌کنند.

بصیری با اشاره به اینکه حضور مهاجرین غیر مجاز جاده‌های ما را نا امن می‌کند افزود: قاچاق مواد مخدر و انسان از افغانستان انجام می‌شود که باید کمک کنند تا امنیت ایجاد شود.

وی بیان کرد: اگر امنیت اینجا تامین شود  کشور‌های اروپایی هم امنیت خواهند داشت.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری کرمان با اعلام اینکه امنیت استان کرمان مساوی با امنیت منطقه است اظهار کرد:اتباع غیر مجاز زیادی در کرمان ساکن هستند که باید برای آن‌ها فکری کرد و نیاز به سرمایه و نیروی انسانی داریم در همان وهله اول برای آن‌ها امکانات بهداشتی و آموزش فراهم کردیم.
انتهای پیام/ی

ناامنی جاده های استان کرمان به دلیل قاچاق انسان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.