سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی شانس کسب سهمیه‌ی بوکس در المپیک ۲۰۲۰ توکیو

۲ ورزشکار ایرانی در رشه بوکس از شانس‌های اصلی کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون بوکس روز‌های سختی را پشت سر گذاشته است و تاکنون نتوانسته نتیجه قابل قبولی کسب کند و رضایت اهالی بوکس را به دست بیاورد. تیم ملی بوکس دو سال زیر نظر اکبر احدی تمرین کرد، اما هم در بازی‌های آسیایی جاکارتا و هم در قهرمانی آسیا ناکام بود. پس از این ناکامی‌ها فدراسیون نیت دارد با آوردن مربی قزاق سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند. ۲۲ ملی پوش از خرداد ماه در اردو‌ی تیم ملی تمرین می‌کنند تا از بین این بازیکنان ۸ نفر در مسابقات قهرمانی جهان و گزینشی المپیک شرکت کنند.

طبق اعلام فدراسیون، بوکس ۲ شانس کسب سهمیه المپیک دارد

البته به گفته‌ی ثوری ریاست فدراسیون بوکس ایران ۲ شانس کسب سهمیه المپیک را خواهد داشت. نکته‌ی مهمی که وجود دارد آن است کهتن‌ها با راه یابی ملی پوشان به مرحله‌ی یک هشتم نهایی مسابقات جهانی می‌توان سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کرد. طبق اعلام سایت فدراسیون جهانی بوکس آیبا، رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ۱۴ تا ۳۰ شهریورماه سال جاری در روسیه برگزار خواهد شد. این مسابقات در ۸ وزن برگزارخواهد می‌شود.

طبق نتایج و تجربه‌ها می‌توان برای ۴ نفر شانس کسب سهمیه‌ی المپیک را در نظر گرفت. احسان روزبهانی، سالار غلامی، از با تجربه‌های بوکس ایران هستند. اخیرا سالار غلامی با حضور در مسابقات بوکس حرفه‌ای توانسته مقابل حریف مکزیکی خود به پیروزی دست یابد. عملکرد مثبت غلامی باعث شده امید در دل اهالی بوکس جریان پیدا کند.

همچنین احسان روزبهانی با حضور در دو المپیک گذشته ثابت کرده است که می تواند شانس خود را برای سومین حضور در المپیک محک بزند. او این بار مصمم تر از دو المپیک سابق است که خود را دوباره به جامعه بوکس ثابت کند. البته باید این موضوع را در نظر گرفت که او چندی پیش یک جراحی سنگین از ناحیه ی گردن داشته و کار برای او بسیار دشوارتر از قبل خواهد بود. این ملی پوش در حال کم کردن وزن خود است تا به وزن ایده آل برسد.


بیشتر بخوانید:

استکی به عنوان مدیر تیم ملی بوکس انتخاب شد

هاشمی: مربی خارجی بوکس باید اختیار کامل داشته باشد

برگزاری دور جدید اردوی تیم ملی بوکس


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.