سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۲ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان برداشت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۲ هزار تن گندم از سطح ۱۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان تا کنون برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان سطح زیر کشت گندم سال زراعی جاری سیستان و بلوچستان را ۳۲ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال از گندم زار‌های این استان ۱۰۰ هزار تن محصول تولید و کشاورزان بیش از ۳۶ هزار تن گندم مازاد بر مصرف خود را تحویل سیلو‌ها دهند.

وی ادامه داد: از مجموع گندم‌های برداشت شده در سیستان و بلوچستان ۱۳ هزار تن آن‌ها تحویل سیلو‌ها شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین هزار تن گندم بذری تاکنون از کشاورزان استان خریداری شده است.
وی افزود: همزمان با برداشت گندم ۱۱ مرکز خرید گندم توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی و سازمان تعاون روستایی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.

زورقی بیان کرد: گندم بذری برای تامین بذر سال آینده زراعی سیستان و بلوچستان از کشاورزان حدود ۲ هزار تومان توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خریداری می‌شود.

وی افزود: همچنین سایر گندم‌ها براساس مصوبه هیات دولت به صورت خرید تضمینی هرکیلو بین هزار و ۷۰۰ تا هزار و ۷۵۰ تومان خریداری می‌شود.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/ع

سطح زیر کشت گندم سیستان و بلوچستان  به ۳۲ هزار هکتار رسید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.