سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با پیشنهاد هاشمی؛

اصلاح اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها از دستور کار جلسه شورای شهر تهران خارج شد

رئیس شورای شهر تهران گفت: اصلاح اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اصلاح اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها و آیین نامه برگزاری انتخابات به دلیل ارائه پیشنهاد‌های متفاوت و گسترده تعدادی از اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد و از دستور یکصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران خارج شد.

هاشمی در پیشنهاد خود گفت: به دلیل اختلاف نظر برخی از اعضای شورا و پیشنهاد‌های متفاوت نسبت به اصلاح برخی از بند‌های اساسنامه با شکل موجود، من توانایی مدیریت جلسه شورای شهر را به این شکل ندارم و برای حل این مشکل بحث اصلاح اساسنامه و آیین نامه انتخابات شورایاری‌ها از دستور جلسه امروز خارج شود تا ما بتوانیم به دستوراتی که از جلسه‌های قبل باقی مانده برسیم و پس از بررسی مجدد اساسنامه در کمیسیون مربوطه در جلسه بعدی شورا اصلاح اساسنامه  مطرح شود.

آروین عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت: خلاف رویه شوراست که ما بخواهیم به دلیل گستردگی پیشنهادات، آن‌ها را از دستور کار جلسه شورای شهر خارج کنیم و این اتفاق خلاف قانون است.

وی ادامه داد: اصلاح اساسنامه آیین نامه انتخابات شورایاری‌ها یک بار به تعویق افتاده و اگر این بار هم از دستور جلسه شورای شهر تهران خارج شود دومین مرتبه است که اصلاح اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها و آیین نامه برخی انتخابات از دستور کار شورا خارج شده است.

رسولی دیگر عضو شورای شهر تهران در موافقت با خروج دستور اصلاح اساسنامه و آیین نامه انتخابات شورایاری‌ها از دستور یکصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران، گفت: من صحبت‌های آقای هاشمی رئیس شورای شهر تهران را تأیید می‌کنم و با آقایان میلانی و نظری صحبت کردم تا بتوانند در جلسه بعد شورای شهر تهران نسبت به ارائه برخی از پیشنهادات خود به اتفاق نظر برسند.

پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان این پیشنهاد در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد و با ۱۷ رأی موافق و ۲ رأی مخالف از دستور یکصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران خارج شد.

با تصویب این پیشنهاد بررسی اصلاح اساسنامه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها و آیین نامه اجرایی آن به جلسه بعد شورای شهر تهران موکول شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.