سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مقابل کاخ سفید در اعتراض به حمله به سفارت ونزوئلا در واشنگتن + تصاویر

بیش از ۲۰۰ نفر از مردم آمریکا و اتباع ونزوئلایی در اعتراض به حمله و تصرف سفارت ونزوئلا در واشنگتن، مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، ده‌ها نفر از مردم آمریکا و اتباع ونزوئلایی در اعتراض به دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی ونزوئلا و بی توجهی به حمله و تصرف سفارت این کشور در واشنگتن، مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند.

خبرنگار اسپوتنیک که در محل حضور داشت گزارش داد بیش از ۲۰۰ نفر از مردم آمریکا و اتباع ونزوئلایی مقابل کاخ سفید حاضر شدند. آن‌ها به سیاست‌های واشنگتن علیه کاراکاس، تصرف سفارت ونزوئلا در آمریکا و همچنین بازداشت چهار فعال حقوقی که به عنوان مهمان در سفارت ونزوئلا به سر می‌بردند، معترض بودند.

معترضان روز گذشته ابتدا مقابل سفارت ونزوئلا تجمع و سپس به سوی کاخ سفید راهپیمایی کردند. آن‌ها پس از استقرار مقابل کاخ سفید ضمن حمل دست نوشته، تجاوز به سفارت یک کشور مستقل را نقض قوانین بین المللی و حقوقی آن قلمداد کردند.

آدریان پاین، یکی از فعالانی که در حمله به سفارت ونزوئلا بازداشت شده بود و روز جمعه آزاد شد به خبرنگار اسپوتنیک گفت: دونالد ترامپ و خوآن گوایدو بدانند که ما از تلاشهایمان دست بر نمی‌داریم. شاید قادر نباشیم که داخل سفارت برویم، اما با همبستگی و قدرت خود علیه آن‌ها مبارزه می‌کنیم. آمریکا قادر به اجرای کودتایی دیگر در آمریکای لاتین نخواهد بود.

این راهپیمایی در همه مراحل صلح آمیز بود به جز زمانی که حامیان اپوزیسیون ونزوئلا سعی داشتند آرامش این تجمع را بر هم زده و آن را به خشونت بکشانند.

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد حدود ۲۰ افسر پلیس متروپولیتن و چند مامور امنیتی با لباس‌های شخصی مقابل سفارت ونزوئلا که با دو زنجیر مهر و موم شده بود مستقر بودند.

پیش از حمله به سفارت ونزوئلا در واشنگتن، دولت آمریکا دستور داده بود کارمندان سفارت و تیم دیپلماتیک آن تا ۲۴ آوریل آمریکا را ترک کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.