وی ادامه داد: قوانین متعددی وجود دارد که دانشجو معلمان و متعهدین دبیری باید مانند سایر فرهنگیان از مزایای افزایش حقوق بهرهمند شوند که برای تنویر افکار عمومی به نمونهای به مستندات قانونی آن اشاره میکنم.
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور اظهار داشت: اولین قانون ماده ۶۳ قانون برنامه ششم است که در بند" ب "ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه مصوب کرده ایم، که سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان موظفند، به منظور ارتقا کیفیت نظام تعلیم و تربیت با جذب معلم از طریق دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی، در طول اجرای قانون برنامه، ردیفهای استخدامی و تامین اعتبار مورد نیاز آموزش و پرورش را با رعایت قوانین و ضوابط مربوطه و ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاههای یادشده، برای جذب دانشجو معلمها در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند.
رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: به عنوان دومین پشتوانه قانونی افزایش حقوق دانشجو معلمان ماده ۶ از قانون متعهدین به خدمت است که تصریح دارد، دانشجویان متعهد به خدمت موضوع این قانون از آغاز تحصیل خود به استخدام آزمایشی وزارت آموزش و پرورش در آمده و از حقوق و فوق العاده شغل مربوط به مدارک تحصیلی لازم جهت ورود به دوره تحصیلی مورد نظر برخوردار خواهند شد.
وی اظهار کرد: همچنین حقوق کارآموزی دانش آموزان دانشسراهای تربیت معلم معادل حقوق و فوق العاده شغل مربوط به مدرک تحصیلی لازم جهت ورود به دوره تحصیلی مورد نظر پرداخت خواهد شد.
حاجی بابایی گفت: تبصره ماده ۶ قانون متعهدین خدمت که تصریح دارد که پرداخت حقوق کارآموزی و حقوق به دانش آموزان و دانشجویان مذکور مانع از استفاده آنان از امکانات رفاهی عمومی از قبیل خوابگاه و وام صندوق رفاه و غیره که دانشسراها و مراکز تربیت معلم و آموزشکدههای فنی و دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و حوزههای علمیه بهطورمعمول در اختیار آنان قرار میدهند، نخواهد بود، اما هزینههای شبانه روزی و هزینه خوابگاه از وجوه پرداختی کسر خواهد شد.
وی افزود: همچنین سومین پشتوانه قانونی ماده هفت قانون متعهدین خدمت است که در این ماده این قانون آمده که متعهدین پس از استخدام رسمی حداکثر مدت ۲ سال از مدت تحصیل دانشجویان دوره کاردانی و حداکثر چهار سال از مدت تحصیل دانشجویان دوره کارشناسی و دانش آموزان دانشسراهای تربیت معلم جزو سابقه خدمت رسمی آنان منظور و از نظر ترفیع (پایه، گروه، بازنشستگی) قابل محاسبه خواهد بود.
حاجی بابایی تاکید کرد: در تبصره ماده ۷، این قانون آمده است حکم ماده فوق با پرداخت کسور بازنشستگی مربوط به پذیرفته شدگان قبل ازسال ۵۴ مراکز تحصیلی مزبور که تا تاریخ تصویب این قانون از خدمت وزارت آموزش و و پرورش خارج نشده اند تسری یافته و آثار مالی ناشی از آن از تاریخ ۱۳۶۸ لازم الاجرا خواهد بود.
وی تاکید کرد: در طول چهل سال پس از انقلاب، همواره دانشجو معلمان از حقوق متناسب با مدرک براساس قوانین موجود برخوردار بوده اند.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل حقوق در سال ۱۳۹۸ یک میلیون و پانصدو شصت و ۲ هزار تومان است، بنابراین دانشجو معلمان علاوه بر این که دارای احکام آزمایشی میباشند، مشمول قانون افزایش حقوق که شامل همه کارکنان کشوری و لشکری، شاغل و بازنشسته رسمی، آزمایشی و پیمانی میشود.
وی تاکید کرد: علاوه بر سه مورد قانونی فوق، چهارمین پشتوانه قانونی، از همه مهمتر در بند"ی" تبصره ۱۲ قانون بودجه ۹۸ آمده است که افزایش گروههای حقوق بگیر، که شامل دانشجو معلمان نیز میشود و در پایان بند "ی"می گوید، از ابتدای سال ۱۳۹۸ حقوق عناوین مشابه این بند، که شامل دانشجو معلمان نیز میشود.
حاجی بابایی افزود: قانون تربیت معلم قانون خاص و قانون مدیریت خدمات کشوری قانون عام است، هیچ قانون عامی نمیتواند قانون خاص را ملغی کند.
انتهای پیام/