سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه زیرساخت‌های ریلی و کیفیت در قطار‌های مسافری دلایل رشد سفرهای ریلی

توسعه زیرساخت‌های ریلی، ارتقا خدمات و کیفیت در قطار‌های مسافری و ایستگاه‌ها و تنوع در انتخاب قطار‌های مسافری از سوی متقاضیان از مهمترین عوامل رشد بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی نصیری سرپرست اداره کل راه آهن خراسان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر از ۲۹ شهر و مرکز استان قطار مستقیم منتهی به مشهد تعریف و اجرایی شده، روند جابجایی مسافرین و زائرین امام هشتم (ع) در سال ۹۵، تعداد ۱۱ میلیون و ۱۳ هزار به تعداد ۱۲ میلیون و پنج هزار نفر در سال ۹۶ و تعداد ۱۴ میلیون و ۲۱۳ هزار نفر در سال ۹۷ رسیده است.

 وی افزود: جابجایی مسافرین در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۹ درصد افزایش و در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ متوسط سالانه ضریب اشغال کل قطار‌های مسافری در مسیر ریلی تهران – مشهد و برعکس ۶۰ درصد، قطار‌های کمربندی ۶۲ درصد و حومه‌ای ۷۳ درصد بوده که ضریب اشغال قطار‌های مسافری درسال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود پنج رشد و سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۸ رشد داشته که مبین رشد جابجایی مسافرین و زائرین امام هشتم (ع) از طریق ریلی در مسیر‌های ریلی منتهی به مشهد مقدس می‌باشد.

سرپرست اداره کل راه آهن خراسان تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌های ریلی، ارتقا خدمات و کیفیت در قطار‌های مسافری و ایستگاه‌ها و تنوع در انتخاب قطار‌های مسافری از سوی متقاضیان از مهمترین عوامل رشد بوده است.

مصطفی نصیری یادآور شد: همچنین در سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۰۰ زائر و مسافر خارجی از طریق ریلی به مشهد مقدس مسافرت داشته اند که اکثریت این زائرین از کشور‌های عراق، لبنان، کویت، پاکستان، هندوستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس می‌باشندکه نسبت به سال ۹۶ رشد ۵ درصدی داشته است.

انتهای پیام//ف.ح

 

زائرین از کشور‌های عراق، لبنان، کویت، پاکستان و هندوستان رشد ۵ درصدی داشته است

برچسب ها: راه آهن ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.