سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتفاع بارش‌های همرفتی در سیستان وبلوچستان به ۴۳ میلیمتر رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه بارش‌های همرفتی استان در شبانه روز گذشته به ۴۳ میلی متر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محسن حیدری  مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ادارات هواشناسی سراسر سیستان و بلوچستان تا صبح امروز از ایستگاه‌های هواشناسی و بارانسنجی شهرستان‌های نیکشهر، سراوان، خاش، مهرستان، قصرقند، بزمان و دلگان بارندگی گزارش شد که بیشینه بارش‌ها مربوط به شهرستان نیکشهر بوده است.

وی ادامه داد: میزان بارندگی‌های ایستگاه‌های بارانسجی پیپ از توابع نیکشهر ۴۳، شهر نیکشهر ۲۸ و چانف از توابع نیکشهر ۲۷ میلی متر بوده است.

حیدری افزود: به طور کلی طی شبانه روز گذشته از ۲۵ ایستگاه گزارش بارندگی دریافت شد که بارش‌های ۸ ایستگاه بین ۱۰ تا ۴۳ میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از تداوم فعالیت توده‌های همرفتی در سطح استان خبرداد و گفت: بر اساس آخرین الگو‌های پیش یابی و مدل‌های جوی، همچنان در ساعات بعدازظهر و شب رگبار باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال صاعقه و بارش تگرگ در برخی نقاط استان رخ می‌دهد.

حیدری خاطرنشان کرد: روز شنبه فعالیت سامانه در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در برخی نقاط شمال استان متمرکز است، اما روز یکشنبه نواحی مرکزی و جنوبی استان در گیر سامانه خواهند شد.

وی ادامه داد: بارش ها، سبب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن ناگهانی و موقتی مسیل‌ها در جنوب استان و طغیان برخی رودخانه‌های فصلی خواهد شد. از اینرو به هم استانی‌ها توصیه می‌شود از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب سه روز آینده در سطح شهر زاهدان نیز شرایط برای رگبار و رعدوبرق و باد شدید لحظه‌ای فراهم است که در برخی نقاط آبگرفتگی موقتی معابر انتظار می‌رود.

حیدری به وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان اشاره کرد و گفت: امروز بعدازظهر و شب در شمال استان سرعت باد افزایش یافته و در برخی نقاط باد و گردوخاک خواهیم داشت و از سه شنبه تا پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی استان متمرکز خواهد شد.

وی افزود: تا سه شنبه دریای عمان بویژه در نواحی شرقی مواج پیش بینی می‌شود. همچنین تا یکشنبه شرایط برای رگبار‌های پراکنده، رعدوبرق و تندباد‌های لحظه‌ای در سواحل فراهم است.

انتهای پیام/ع

سیلاب و آبگرفتگی معابر در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.