سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

طرح ازدواج به هنگام در کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود

ربیعی گفت: طرح تبیین ازدواج به هنگام در کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری یکی از سازمان‌های مردم نهاد استان اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در نشست کارگروه تخصصی زنان و خانواده گفت: برای اجرای طرح ازدواج به هنگام در کاهش آسیب‌های اجتماعی، یک سازمان مردم نهاد بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، مطالعات و مداخلات خود را در بخش‌های سلامت و بهداشت، روانشناسی، جامعه شناسی و حقوق توسط چهار گروه متخصص انجام خواهد داد که نتایج آن در شهریورماه اعلام می‌شود.

به گفته وی ، بر اساس مطالعات انجام شده ۶۱ منطقه قزوین دارای بیشترین فراوانی ازدواج در سنین پایین هستند.

ربیعی ادامه داد: برای اجرای این طرح فرمانداران هم باید بخشداران را برای همکاری بیشتر در این خصوص توجیه کنند.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: این طرح یک کار فرهنگی است که استمرار آن برای موفقیت کامل از اهمیت زیادی برخوردار است.

این مقام مسئول همچنین از اجرای طرح توانمندسازی بانوان در مناطق آسیب خیز خبر داد و افزود: شهر قزوین برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است که باید شورا و شهرداری هم در این زمینه مشارکت کنند.

ربیعی افزود: در مکاتبه با دستگاه‌ها از آن‌ها خواسته شد موضوعات و برنامه‌های خود را ارسال کنند تا بر اساس اولویت‌ها برای آن‌ها تصمیم گیری و بودجه ریزی شود.

وی با بیان اینکه از بین طرح‌های ارسال شده  پنج طرح مورد تایید قرار گرفت، افزود: آسیب شناسی ازدواج در سنین پایین و تبعات آن، چگونگی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار برای اشتغال و کارآفرینی، راهکار‌های کاهش افسردگی در خانواده‌ها و افزایش نشاط اجتماعی، بررسی کاهش نشاط در زنان و ارتباط آن با استحکام خانواده و بررسی نقش بانوان در تولید کشور و برون‌رفت از مسائل اقتصادی موضوع این پنج طرح هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌های عرضه صنایع دستی زنان در بوستان‌های شهر خبر داد.

انتهای پیام/ک

نشست کارگروه تخصصی زنان و خانواده در قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.