سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۵۵ حکم قلع وقمع ساخت و سازغیرمجاز در باغات همدان

مدیر امور حفظ اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از اجرای ۵۵ حکم قلع وقمع ساخت و سازغیرمجاز در باغات این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد مهدی نیک مرادی، مدیر امور حفظ اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: در راستای اجرای احکام قطعی؛ ۵۵ فقره حکم قلع و قمع به مساحت ۱۲ هزار و ۴۹۸ مترمربع در استان همدان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۳۸ هزار و ۵۹۷ کیلومتر گشت زنی توسط حفظ اراضی انجام شده است، تصریح کرد: در سال گذشته ۷۴۳ فقره اخطار در زمینه ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییرکاربری‌های غیرمجاز صادر شده است.

مدیر امور حفظ اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: براساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری امور اراضی می‌تواند با هماهنگی دادستان اقدام به قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز کند که در این راستا ۴۴ فقره دستور به مساحت ۳۹۶۰ متر مربع اخذ و اجرا شده است.

نیک مرادی با تأکید براینکه بیشترین تخلفات صورت گرفته در شهرستان همدان بوده است، افزود: در شهرهمدان عمدتاً ساخت و ساز‌ها در باغات حاشیه شهر انجام می‌گیرد به طوریکه در حیدره، دره مراد بیگ، بلوار ارم، گنجنامه به دلیل وجود باغات زیاد احداث خانه باغی بیشتر است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۱۳۱ در راستای استفاده از ظرفیت مردمی در جلوگیری از ساخت و ساز و تغییرکاربری غیرمجاز، یادآور شد: در سال گذشته ۵۶۳ تماس با این سامانه به ثبت رسیده که ۳۶۳ تماس گزارش تغییرکاربری غیرمجاز بوده است.

انتهای پیام/ب

جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در همدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.