سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر انتقال خون استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اهدای خون بیش از ۱۸ هزار نفر از ابتدای ماه رمضان

طباطبایی گفت: از ابتدای ماه رمضان تا به این لحظه هفت هزار و ۴۱۶ نفر موفق به اهدای خون در سطح استان تهران شده‌اند.

سید مرتضی طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان به دلیل روزه‌داری، تعداد مراجعه‌ها به مراکز انتقال خون سطح استان تهران کاهش پیدا می‌کند و در صورت استمرار این مسئله مشکلاتی در خون رسانی به بیماران و افراد نیازمند رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارزیابی‌های صورت گرفته از مناسب بودن ذخایر فرآورده‌های مشتق از خون و گروه‌های خونی در سطح استان تهران حکایت دارد، اما از مردم روزه‌دار و مؤمن درخواست دارم که نسبت به این کار خیر برای رفع نیاز بیماران به خون توجه بیشتری داشته باشند.

طباطبایی افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا به امروز تعداد هفت هزار و ۴۱۶ نفر در سطح استان تهران موفق به اهدا خون شده‌اند که از این تعداد سه هزار و ۵۵۲ نفر یعنی در حدود ۴۸ درصد از افراد جزو اهدا کنندگان مستمر خون هستند.

اهدا ۳۳۷ واحد پلاکت و ۳۸۱ واحد پلاسما از ابتدای ماه رمضان

مدیرکل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: از میان هفت هزار و ۴۱۶ نفر اهدا کننده خون، تعداد ۲ هزار و ۳۵۰ نفر جزو اهدا کنندگان باسابقه و یک هزار و ۵۱۴ نفر برای بار اول در سطح استان تهران اقدام به اهدا خون و این کار خدا پسندانه کرده‌اند.

وی گفت: از اول ماه مبارک رمضان تا به امروز تعداد ۳۳۷ واحد پلاکت و ۳۸۱ واحد پلاسما اهدا شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.