سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه های هفته میراث فرهنگی در استان مرکزی

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی از برنامه های این سازمان ، به مناسبت هفته میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،علیرضا ایزدی ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، برنامه های این مجموعه برای روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی را اعلام کرد.

وی با گرامی داشت  هفته میراث‌ فرهنگی ،  این زمان را فرصتی برای جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت و جایگاه موزه‌ها به ‌عنوان یکی از مراکز فرهنگی تاثیر گذار در جامعه دانست و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان، به مناسب هفته میراث فرهنگی برنامه های متنوعی در نظر گرفته است.

وی افزود:  بازدید عموم مردم از موزه های تحت پوشش این اداره کل به ‌مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌ فرهنگی در روز شنبه ۲۸ اردیبهشت رایگان  است.

وی تصریح کرد : طی هفته میراث فرهنگی نشست  تخصصی با موضوع « معرفی بناها و بافت های تاریخی ابراهیم آباد و نراق با رویکرد حفاظت از آثار تاریخی فرهنگی با حضور مدیران و کارشناسان استانی حوزه های مرتبط دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در  دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین "، برگزار خواهد شد.

ایزدی گفت: در اولین روز بزرگداشت روز موزه و هفته میراث فرهنگی ۲۸ اردیبهشت ساعت ۲۱:۳۰ در شهرستان آشتیان برنامه شب موزه با اجرای برنامه‌های شاد و موسیقی سنتی و نقالی و شعرخوانی پذیرای مهمانان عزیز خواهیم بود.

وی اضافه کرد: افتتاح سفره خانه سنتی و باغ رستوران مفاخر در محوطه موزه مفاخر به همراه تجلیل از خادمان میراث فرهنگی و تقدیر از موزه داران برتر در این هفته و در روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸ ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد. همچنین در این برنامه از تمبر روز جهانی موزه نیز رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: برنامه شب موزه تفرش روز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت با اجرای موسیقی سنتی – نقالی و شعر خوانی ساعت ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی در پایان از برنامه‌های ویژه کودک و موزه در ۲ خرداد خبرداد و گفت: در این روز برنامه‌های ویژه برای کودکان به همراه مسابقات نقاشی و اجرای نمایش و قصه گویی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان نظر گرفته شده است.

انتهای پیام / الف

اعلام برنامه های سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی در هفتیه میراث فرهنگی

 

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.