سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون/فعال شدن شورای امنیت غذایی بر کنترل و پیشگیری بیماری‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون با هدف ارتقای سلامت عمومی افراد جامعه همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شاهرخ یوسف زاده چابک، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گفت: بر اساس وزارت بهداشت همزمان با روز جهانی فشارخون «بسیج ملی کنترل فشارخون بالا با اهداف افزایش آگاهی و سواد سلامت جامعه درباره فشار خون بالا، ترغیب مردم برای مراجعه به مراکز تعیین شده برای اندازه‌گیری فشارخون، شناسایی و پیگیری افراد دارای فشارخون در اولویت برنامه های بهداشتی قرار گرفته است.

وی، با اشاره به اینکه بسیج ملی کنترل فشار خون در ۲ مرحله اجرا می‌شود، افزود: مرحله اول، مرحله اطلاع رسانی است که تا ۱۶ خرداد ماه ادامه دارد و در مرحله دوم نیز سنجش فشار خون با هدف شناسایی، کنترل، مراقبت و ارجاع موارد به پزشک، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامد‌ها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل فشارخون بالا انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در مرحله دوم اجرای این برنامه که از ۱۷ خرداد تا پانزدهم تیرماه است، تمامی افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی می‌توانند برای دریافت خدمات رایگان سنجش فشارخون از ساعت ۸ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۰ به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت و بیمارستان‌های گیلان مراجعه کنند.

شاهرخ یوسف زاده چابک افزود: کاهش مصرف نمک روزانه مردم به حداقل ۵۰ درصد با اطلاع‌¬رسانی به جوامع مردمی، کنترل صنایع و ساختار‌های مرتبط، افزایش مصرف غلات، حبوبات، سبزیجات و میوه¬‌جات به میزان ۲۵ درصد بیشتر از وضعیت کنونی، کنترل و درمان مبتلایان به فشارخون بالا، رعایت و کنترل دقیق عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اثرگذار بر این موضوع از دیگر اهداف بسیج ملی کنترل فشارخون بالا است.

وی، از فعال شدن شورای امنیت غذایی بر کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، خبر داد و تصریح کرد: اعضای شورای راهبری «بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» معاونان وزارتخانه هستند و علاوه بر این شورای امنیت غذایی استان‌ها در این عرصه فعال شده است که همگام با هم با هدف ارتقای سلامت عمومی افراد جامعه گام بر می‌دارند.

 

انتهای پیام/م.ع

بسیج ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.