سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰ سال زندان در انتظار عضو سابق سیا به اتهام جاسوسی برای چین

وزارت دادگستری آمریکا از محکومیت یک عضو سابق سازمان جاسوسی سیا به ۲۰ سال زندان پس اینکه اتهام توطئه وی علیه آمریکا بوسیله انتقال اطلاعات دفاعی به چین ثابت شد، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دادگستری آمریکا از محکومیت یک عضو سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا به ۲۰ سال زندان پس اینکه اتهام توطئه وی علیه آمریکا بوسیله انتقال اطلاعات دفاعی به چین ثابت شد، خبر داد.

کوین پاتریک مالوری ۶۲ ساله به جرم فروش اطلاعات دفاعی آمریکا به میزان ۲۵ هزار دلار به یک مامور اطلاعاتی چینی در زمان سفرهایش به شانگ‌های در مارس و آوریل ۲۰۱۷ (اواخر ۱۳۹۵ و اوایل ۱۳۹۶) محکوم شده است.

این مامور سابق سیا که زبان ماندارین (چینی) را به راحتی تکلم می‌کند در نیروی زمینی خدمت کرد و بعدا به عنوان مامور ویژه خدمات امنیتی در وزارت امور خارجه کار کرد و بعدا به مامور سیا تبدیل شد. وی تا سال ۲۰۱۲ به اطلاعاتی در سطح" به کلی سری" در چین، تایوان، عراق و واشنگتن دسترسی داشت.

فرانس پرس افزود: شمار زیادی از ماموران اطلاعاتی آمریکایی به اتهام یا جرم جاسوسی برای پکن متهم یا محکوم شده اند. یک مامور سابق سیا، جری شان شینگ لی، ۵۴ ساله نیز به جرم توطئه چینی برای دادن اطلاعات دفاع ملی در معرض محکومیت حبس ابد قرار دارد.

در سال ۲۰۱۲ پلیس دریافت که این نظامی سابق که ملیت آمریکایی گرفته است دفترچه‌هایی حاوی نام، شماره تماس، نشانی‌های امن ماموران و دیگر اطلاعات کارمندان و خبرچین‌های سیا را در اختیار دارد.

این پرونده با تلاشی شبکه سیا در چین بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ مربوط می‌شود. ران راکول هانسن، مامور اطلاعات نظامی سابق ۵۸ ساله، نیز در ماه مارس (حدود دو ماه قبل) به جرم فروش اطلاعات به ماموران چینی بالاخص اطلاعات با ماهیت صنعتی در مقابل صد‌ها هزار دلار محکوم شد.

وی ۱۵ سال حبس گرفت. یک ماه بعد کدنس ماری کلابورن دیپلمات سابق نیز به دلیل دریافت پول از ماموران چینی در مقابل اسناد محکوم شد. به همین دلایل است که جان دمرز معاون وزیر دادگستری آمریکا می‌گوید پرونده مالوری " بخشی از یک گرایش هشدار دهند ماموران اطلاعاتی سابق سیاست که هدف چین قرار دارند و به کشور و همکاران شان خیانت می‌کنند".

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.