سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد؛

وزارت علوم برای ساماندهی اوضاع پیچیده دانشگاه‌ها برنامه‌ای دارد؟

غلامی درباره برنامه‌های وزارت علوم برای ساماندهی وضعیت دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی توضیحاتی داد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره برنامه های اصلی وزارت علوم برای سال جدید اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه‌‌ای که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال جدید آن را پیگیری می‌کنند بحث ساماندهی به اوضاع دانشگاه‌ها است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره طرح ساماندهی اوضاع دانشگاه‌ها توضیح داد: این طرح شامل تأکید بر کیفی شدن هرچه بیشتر آموزش‌ها، توسعه فناوری‌های دانشجویی  و توجه به مهارت آموزی برای دانشجویان رشته‌های مختلف است.

وی با اشاره به اشتغالزایی فارغ التحصیلان ادامه داد: هریک از دانشجویان  و فارغ التحصیلان برای شغل آینده خود نیازمند مهارت‌های خاصی هستند و ما می‌خواهیم این مهارت‌ها در دل دانشگاه به دانشجویان آموزش داده شود.

غلامی درباره برنامه دیگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ساماندهی به اوضاع دانشگاه‌ها گفت: بر اساس برنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های دولتی در سال جدید توسعه‌ای نخواهند داشت و اگر هم توسعه‌ای در آنها صورت بگیرد همراه با توجیه منطقی و قوی خواهد بود.

حمایت همه جانبه  وزارت علوم از دانشگاه‌های غیردولتی در سال جدید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وضعیت دانشگاه‌های غیردولتی بیان کرد: درسال جدید وزارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سعی بر حمایت همه جانبه از مجموعه دانشگاه‌های غیردولتی، آزاد و علمی کاربردی دارد.

وی ادامه داد: به کمک شاخص‌های از پیش تعیین شده و در یک فضای حمایتی دانشگاه‌های غیردولتی را به سمت  کیفی سازی هدایت می‌کنیم.

غلامی درباره طرح ساماندهی دانشگاه‌ها بیان کرد: این طرح سال ۹۵ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: از سال گذشته برنامه‌های جدیدی برای ساماندهی به اوضاع دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است و به دنبال این هستیم تا در سال جدید بتوانیم تمام برنامه‌های مان را اجرایی کنیم و قدم در راه توسعه دانشگاه‌ها برداریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
سین
۱۱:۱۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
یکی به وزیر علوم بگه با تعویق برای ما فلک زده های سیل زده کنکوری چیکار کرد؟ پا تعویق میخوایم نه سهمیه .
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
فعلا که اصلا کسي به فکر دانشگاه ها و مدارس نيست