سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزینه قطعی ملت ایران، مقاومت عزت مندانه است، نه ذلت تسلیم مندانه

امروز ما سر دوراهی مقاومت و تسلیم هستیم نه بر سر دو راهی جنگ و صلح و دشمنان و بزدلان داخلی بدانند، گزینه قطعی ملت ایران، مقاومت عزت مندانه است، نه ذلت تسلیم مندانه.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  حجت الاسلام مختاری امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند گفت: با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، آگاهی عمومی و هوشیارانه مردم، جلوی توطئه‌ها ایستادگی می‌کنیم و برای ایجاد جامعه اسلامی واقعی تلاش می‌کنیم و اجازه نمیدهیم دشمن به اهداف شوم خود برسد.

وی با بیان اینکه امروز ما سر دوراهی عزت و مقاومت و تسلیم و ذلت هستیم نه بر سر دو راهی جنگ و صلح، افزود:، اما دشمنان و بزدلان داخلی بدانند، گزینه قطعی ملت ایران، مقاومت عزت مندانه است، نه ذلت تسلیم مندانه.

خطیب جمعه موقت بیرجند با اشاره به اتفاقات اخیر دانشگاه تهران، که از سوی برخی هنجارشکنان رخ داد، گفت: ایمان اجباری نیست، اما احترام به اعتقادات و ارزش‌های دینی الزامی است.

وی افزود: گاهی، برخی افراد شنیده‌های ضدقرآنی را برای عوام فریبی در جامعه نشر می‌دهند و با برداشتی خلاف از سخنان قرآن، تلاش می‌کنند تا عقیده‌های ضددینی خود را موجه نشان دهند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به وجود برخی هنجارشکنی‌ها در جامعه، افزود: رفتار‌های بیرونی افراد باید با هنجار‌های اجتماعی هماهنگ و در جهت احترام به اکثریت جامعه باشد و با افرادی که به طور سازمان یافته تلاش می‌کنند تا ارزش‌های دینی را خلاف واقعیت دین نشر دهند و حرمت شکنی کنند باید برخورد شود.

وی با بیان اینکه ایران جایی برای اجرای سند ۲۰۳۰ نیست، گفت: برای این مردم دینشان از مسائل اقتصادی مهمتر است و به هیچ عنوان حرمت شکنی را تحمل نخواهند کرد.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: باید تلاش کنیم تا بصیرت و صبر لازم راپیدا کنیم و درگیر جنگ روانی دشمن نشویم تا بتوانیم پرچم، علم و دیانت را به دست مهدی موعود (عج) برسانیم.

وی افزود: معنای این بیانیه این است که مردم ما، اکنون توانسته معجزه قرن را ایجاد و نظام اسلامی را تثبیت و علیرغم وسوسه‌ها به چهل سالگی برساند.

خطیب جمعه موقت بیرجند گفت: تاکنون ما درگیر تثبیت نظام بودیم و اکنون باید تلاش کنیم تا با اجرا شدن درست قانون اساسی، اکثر مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه، صلاح ما در بندگی خداست و گردنکشی در برابر خداوند قادر و متعال جواب نمی‌دهدگفت: ملت ایران از سالیان دور این را فهمید و از اسلام حمایت کرد و حالا با اجرای بیانیه گام دوم، باید پایه‌های توحیدی اسلام را در جامعه محکم‌تر کند.

حجت الاسلام مختاری گفت: آبادی روستاها، موفقیت‌های موشکی، پیشرفت تکنولوژی اکنون ایران که با وجود قانون اساسی جمهوری اسلامی بعد از انقلاب محقق شده، به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

انتهای پیام/ک

حرمت شکنی در مدارس نتیجه بی توجهی به فرهنگ دینی مردم است

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.