سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گشایش اولین ورزشگاه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

اولین ورزشگاه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در جریان دیدار السد و الدحیل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین ورزشگاه مخصوص جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر روز پنجشنبه در حومه شهر الوکره قطر با حضور امیر این کشور افتتاح شد.

این ورزشگاه توسط دفتر معماری معمار معروف عراقی-بریتانیایی، زهی حدید، طراحی شده است. در طراحی سقف این استادیوم سفید رنگ از کشتی سنتی منطقه خلیج الهام گرفته شده فارس است. منطقه الوکره قطر به ساحل و صنایع دستی سنتی منطقه، ماهیگیری و صید مروارید مشهور است.
استادیوم الوکره سقف منحصر به فردی به طول ۹۲ متر دارد. این ورزشگاه با گنجایش ۴۰ هزار نفر طراحی شده و بازی‌های مرحله نیمه نهایی مسابقات جام جهانی برگزارخواهد شد.

برای خنک سازی صندلی‌های تماشاگران در ورزشگاه، یک سیستم ویژه تهویه در زیر صندلی‌ها استفاده می‌شود. همچنین این ورزشگاه پس از اتمام بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲، ورزشگاه اختصاصی باشگاه الوکره خواهد شد.

هفته گذشته نخستین خط متروی دوحه که مرکز شهر را به الوکره متصل می‌کند، آغاز به کار کرد. پس از انجام مراسم افتتاحیه، فینال امیرکاپ قطر، بین السد و الدحیل با حضور تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، برگزار شد که الدحیل با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی رسید.

نمایندگان کمیته آماده سازی جام جهانی قطر به خبرگزاری روسی ریا نووستی گفتند که تا پایان امسال، ورزشگاه دیگری در شهر الخور افتتاح خواهد شد که در آن مسابقه نهایی جام جهانی برگزار می‌شود.

این ورزشگاه به شکل یک چادر عشایری سنتی ساخته خواهد شد و ۸۰ هزار نفر گنجایش خواهد داشت.

در مجموع، هشت استادیوم در نقاط مختلف کشور قطر برای جام جهانی ساخته خواهد شد. بیشترین فاصله بین استادیوم‌ها ۵۵ کیلومتر و کمترین آن پنج کیلومتر است، بنابراین طرفداران می‌توانند در یک روز بیش از یک بازی تماشا کنند.


بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی قطری‌ها برای برگزاری مستقل جام جهانی ۲۰۲۲

جام شیرین برای قطر و جام زهر برای امارات/ بررسی نمرات منفی یک میزبان بی‌لیاقت


انتهای پیام/

افتتاح اولین ورزشگاه اختصاصی جام جهانی ۲۰۲۲

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.