سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

پذیرش مراجعین برای کنترل فشار خون از فردا صورت می‌گیرد/ حضور۳۰ هزار مراکز فعال در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون

رئیسی گفت: مراکز تعیین شده در طرح کلی کنترل فشار خون پس از ۱۵ خرداد فعالیت خود را آغاز می‌کنند، اما از فردا پذیرش بیمار دارند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مدیر اجرایی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون و معاون بهداشتی وزارت بهداشت اظهار کرد: یکی از بزرگترین افتخارات کشور ما داشتن شبکه بزرگ بهداشت و جامعی در سراسر کشور است که به طور مداوم با مردم کشورمان ارائه خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: حدود ۲۸۰ کلینیک از بخش‌های خصوصی و دولتی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده‌اند و همچنین ۲۷۴۱ پایگاه سیار برای فعالیت در مناطق مختلف بیش از ۱۲۴۱ شهر در نظر گرفته شده است، این امر موجب می‌شود تا تعداد مراکز فعال در اجرای این طرح به بیش از ۳۰ هزار عدد برسد.

رئیسی با اشاره به رایگان بودن خدمات این طرح گفت: بیش از ۱۵۰ هزار نفر نیروی آموزش دیده در اجرای این طرح حضور خواهند داشت و افراد مختلفی از بخش‌های مختلف کشور ما را در این امر همراهی خواهند کرد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت تصریح کرد: این طرح امروز با دستور وزیر محترم وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز می‌کند و بر اساس برنامه زمانی بندی مشخص شده تا ۲ هفته آینده بیشتر به بحث اطلاع رسانی و آموزش خواهیم پرداخت و دستگاه‌های سیار و ثابت ما بعد از ۱۵ خرداد ماه فعالیت خود را به صورت جدی آغاز خواهند کرد، اما این مراکز آمادگی پذیرش بیماران را از فردا خواهند داشت.

وی یادآوری کرد: از دیگر را‌ه‌هایی که افراد مبتلا به فشار خون می‌توانند به این طرح بپیوندند این است که به سامانه‌ای که برای این کار از قبل در نظر گرفته شده مراجعه و ثبت نام کنند. افرادی که توانایی مراجعه به مرکز این طرح را ندارند می‌توانند از این طریق به آن پیوسته و از خدمات وزارت بهداشت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.