سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایانه مرزی چذابه شنبه ۲۸ اردیبهشت بازگشایی می‌شود

سرپرست فرمانداری شهرستان دشت آزادگان گفت: پایانه مرزی چذابه روز شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه بازگشایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی، سرپرست فرمانداری شهرستان دشت آزادگان گفت: در جریان سیلاب اخیر در خوزستان، جاده بستان - چذابه به طول حدود ۳۰ کیلومتری، در چند نقطه دچار آبگرفتگی شد که منجر به توقف تردد کامیون‌های حامل بار و زائران به پایانه مرزی چذابه، و تعطیلی این پایانه شد.

وی بیان داشت: روز پنجشنبه با لوله گذاری و عملیات ترمیم جاده چذابه، مسیر در حال بازگشایی است و از روز شنبه آینده تردد کامیون‌های حامل بار در این جاده آزاد است.

سیلاوی تصریح کرد: پایانه مرزی چذابه که از حدود ۵۰ روز پیش به دلیل سیلاب تعطیل شده بود از روز شنبه ۲۸ اردیبهشت بازگشایی می‌شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: با هماهنگی مسئولان عراقی و استانی فعالیت تجار و صادرات و واردات و نیز تردد زوار و مسافران از مرز چذابه آغاز می‌شود.

سرپرست فرمانداری دشت آزادگان با بیان اینکه موافقت گمرک و مرزبانی برای بازگشایی مرز چذابه کسب شده افزود: تجار می‌توانند فعالیت مجدد خود را از این مرز از روز شنبه آغاز کنند.

حمید سیلاوی با اشاره به اینکه ۴ لوله بزرگ برای انتقال آب از جاده چذابه نصب شده اظهار کرد: کار انتقال آب از روی جاده به نطقه‌ای دیگر انجام گرفته و تا بعدازظهر امروز عملیات بازسازی جاده ادامه دارد.

به گفته وی، همچنان آب بر روی جاده قدیمی بستان - چذابه وجود دارد و از هفته آینده نیز عملیات انتقال آب و بازسازی جاده قدیم انجام می‌شود.

از ابتدای فروردین امسال نیز عزیمت کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات نیز از پایانه مسافری چذابه به همین دلیل متوقف و کاروان‌های زیارتی از مرز شلمچه برای عزیمت زائران به شهر‌های مقدس عراق استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/گ

مرز چذابه باز شد

برچسب ها: حمل و نقل ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.