سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲۶ هزار تن گندم به مراکز خرید استان بوشهر تحویل داده شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تا کنون ۱۲۶ هزار تن مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل مراکز خرید استان داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،   محمد تقی منوچهری افزود: در سال زراعی جاری عملکرد گندم دیم در هکتار به ترتیب یک‌هزار و ۲۵۰ کیلو و آبی نیز سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

وی از برداشت ۱۳۶ هزار تن گندم در مزارع استان بوشهر خبر داد و گفت : پیش بینی برداشت ۱۴۲ هزار تن گندم در استان بوشهر شده که تاکنون ۱۲۶ هزار تن مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل مراکز خرید ۷ گانه استان بوشهر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه دو تا سه منطقه استان کار برداشت گندم آن‌ها تا پایان اردیبهشت تداوم دارد بیان کرد: پیش بینی می‌شود ۱۵ هزار تن محصول گندم دیگر از این مناطق برداشت شود.

 منوچهری  با تاکید بر تامین مایحتاج کالا‌های اساسی مردم عنوان کرد: در این راستا در تامین گوشت قرمز، مرغ و شکر اقدامات مهمی انجام شده است.

وی با اشاره به تامین و توزیع شکر در استان بوشهر افزود: سهمیه شکر استان بوشهر بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ تن است که تاکنون ۸۴۱ تن آن جذب و توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تامین و توزیع گوشت قرمز و مرغ تصریح کرد: اکنون ۶۰ تن گوشت منجمد قرمز وارداتی در انبار‌های استان بوشهر ذخیره شده که قیمت توزیع ران هر کیلو ۵۲۰ هزار ریال و قیمت گردن و سر دست نیز هر کیلو ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

منوچهری از موجودی ۶۵ تن مرغ منجمد داخلی خبر داد و بیان کرد: ۶۵ تن گوشت مرغ منجمد داخلی ذخیره شده است که قیمت توزیع آن هرکیلو ۱۰۰ هزار ریال است.

وی یادآور شد : از ابتدا فروردین ماه تاکنون ۱۰۱ تن گوشت مرغ منجمد و ۶۲ تن گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام بین مصرف کنندگان و ۴۰۰ تن گوشت قرمز نیزتوسط بخش خصوصی در استان بوشهر توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تامین و توزیع نهاده‌های دامی خبر داد و بیان کرد:بیش از ۹۰۰ تن ذرت از سوی شرکت پشتیبانی و امور دام و بخش خصوصی در استان بوشهر بین واحد‌های مرغداری توزیع شده است.

منوچهری ادامه داد:در این راستا یک‌هزار و ۴۰۰ تن سویا از سوی شرکت پشتیبانی امور دام و چهارهزار و ۴۰۰ تن از سوی بخش خصوصی بین واحد‌های دامی استان بوشهر توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۵۷۵ تن ذرت، یک‌هزار و ۳۳۵ تن سویا و ۷۸۶ تن جو وارداتی در انبار‌های استان ذخیره شده است عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ تن سویا و ۹۱۲ تن ذرت در این استان توزیع شده است.

انتهای پیام/م

۱۳۶ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.