سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأسیس دفتر حفظ آثار دفاع مقدس در تربت جام

دفتر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در تربت جام تأسیس شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار حسینعلی یوسف علیزاده مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی در جلسه تشکیل این شورا در تربت جام گفت : از امروز دفتر حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در تربت جام تاسیس شد و لازم است مدیران اجرایی و نظامی در تقویت، تجهیز، پشتیبانی و نیروی انسانی مساعدت و همراهی کند.

وی با اشاره به عدم احداث یادمان شهدای دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام، ادامه داد: در ارتباط با احداث یادمان شهدای گمنام دانشگاه هیچ کاری صورت نگرفته، بنا بود که شهدا تعظیم و تکریم بشوند ولی دو قبر معمولی در گوشه ای از دانشگاه قرار گرفته است .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: تا الان به این دو شهید گمنام بی توجهی شده است، دانشگاه ۲۰درصد هزینه سردرب را به یادمان شهدا اختصاص بدهد ما راضی هستیم .

علیزاده با اشاره به تدوین و سند سازی تاریخ دفاع مقدس در تربت جام، افزود: تربت جام در حوزه مستندسازی، کار علمی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس عقب افتادگی جدی دارد، باید مراکز آموزش عمومی، عالی، حوزوی، نخبگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت وارد عمل شوند.
 
وی  ادامه داد: دانشنامه دفاع مقدس در تربت جام پس از تدوین باید در دسترس مدیران و همگان قرار گیرد؛ سندی که پیشینه تاریخی ،انقلابی و ارزشمند شهرستان را دربر داشته باشد.

مدیر کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: درحوزه تالیف و تدوین کتاب، ادبیات و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس و پیشکسوتان کاری صورت نگرفته که اهل قلم باید وارد عمل شوند.

وی درپایان مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام و علی اکرامی را به عنوا‌ن رئیس و مسئول دفتر در این شهرستان معرفی کرد.

انتهای پیام//ز.ج


فضای فرهنگی و تبلیغی تربت جام نباید از راه و یاد شهدا خالی باشد

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.