سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار منطقه سه؛

لزوم مشارکت شهروندان برای ساماندهی ترافیک

شهردار منطقه سه گفت: بسیاری از مشکلات با مشارکت خود شهروندان قابل حل و فصل است و ما در این زمینه خواهان همکاری جدی شهروندان هستیم.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی زمانیان وحیدی شهردار منطقه سه گفت: یکی از نقاط قدیمی که کمتر از ۱۰ سال قبل با تغییر در تقسیمات شهری به محدوده منطقه ۳ افزوده شد، محله بهمن بود که امروزه با گسترش شهرنشینی به یکی از محلات پرجمعیت منطقه ۳ تبدیل شده است.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت در این محله، گستردگی روزافزون خدمات‎رسانی را می‎‏طلبد که تلاش شهرداری در سال‎های گذشته به رغم مشکلات زیرساختی مانند اراضی رها، نبود شبکه جمع‎آوری فاضلاب و یا ریزدانگی بافت مسکونی ارائه خدماتی شایسته به شهروندان این محدوده بوده است.

شهردار منطقه سه درباره برخی از مهمترین مسائل و مشکلات این محله از جمله ترافیک، فضای سبز و موضوعات عمرانی گفت: بسیاری از این موارد با مشارکت خود شهروندان قابل حل و فصل است و ما در این زمینه خواهان همکاری جدی شهروندان هستیم.

زمانیان موضوع ترافیک این محدوده را به عنوان شاهد مثال نیاز شهرداری به همکاری شهروندان عنوان کرد و افزود: این بولوار نیازمند تعریض است، زیرا خروجی بسیاری از کارخانه‌های صنعتی است، اما درحال حاضر تعریض خیابان برای شهرداری، امکان پذیر نیست، بنابراین حداقل انتظار ما از شهروندان این است که تا آن زمان از توقف دوبل در این معبر و یا آمد و شد غیرضروری پرهیز کنند.

وی درباره افزایش تعداد باکس‌های زباله ادامه داد: به منظور تجمیع زباله‌های جمع آوری شده توسط پاک بانان، باکس‌هایی در حاشیه این بولوار درنظر گرفته شده است، اما افزایش تعداد آن‌ها بررسی می‌شود.

شهردار منطقه سه با پذیرش سرانه کم فضای سبز در محله بهمن گفت: در حاشیه این بولوار، تنها یک پارک خطی وجود دارد و فضای سبز عریضی نیست، اما متأسفانه ساکنان منطقه، همکاری‌های لازم را در حفظ نگهداری همان فضای سبز اندک هم نمی‌کنند. برخی ساکنان با عبور از داخل فضای سبز و برخی کسبه با ریختن مواد شوینده و شیمیایی حاصل از شست وشوی مغازه هایشان، باعث تخریب این فضا شده اند.

زمانیان افزود: با پیگیری‌های انجام شده، آستان قدس موافقت کرده است زمینی را در بولوار ٢٢بهمن۴ به ساخت فضای سبز اختصاص دهد، زیرا شهرداری خود، زمینی برای احداث فضای سبز و پارک دراختیار ندارد.

 
انتهای پیام //ف .ک

 

ساماندهی ترافیک بلوار بهمن جز با مشارکت خود شهروندان عملی نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.