سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف بهینه آب زیر کشت گوجه فرنگی در مشهد

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: از طریق آبیاری با نوار تیپ و آبیاری قطره‌ای راندمان تولید کوجه فرنگی در مشهد را به ۹۰ درصد رسانده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود جوانبخت معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: مشهد با سطح زیر کشت ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار گوجه‌فرنگی مقام نخست را در بین شهرستان‌های خراسان رضوی به‌ خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: ۷ هزار و ۶۰۰ مترمکعب نیاز آبی گوجه‌فرنگی در هکتار است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: آبیاری سطحی با راندمان ۴۶ درصد، از مصرف آب بالایی حدود ۱۶ هزار متر مکعب در هکتار برخوردار است و در همین راستا مدیریت و اداره تولیدات گیاهی مشهد اقدام به برگزاری کلاس‌های متعدد در راستای کاهش هزینه‌های تولید و مصرف بهینه آب کرده است.

جوانبخت افزود: در سال‌های گذشته برای یک هکتار کشت گوجه فرنگی دو لیتر در ثانیه آب در نظر گرفته می‌شد، اما امروز با راهنمایی‌های لازم و آموزش بهره‌برداران برای کشت گوجه‌فرنگی به ۰.۷ لیتر آب نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه ما توانسته‌ایم آب را در کشت گوجه فرنگی بهینه مصرف کنیم ادامه داد: با کشت گیاه در خزانه و انتقال آن در اردیبهشت به زمین اصلی و نیز آب یاری با نوار تیپ و آبیاری قطره‌ای راندمان تولید را به ۹۰ درصد رسانده‌ایم.

مدیر جهادکشاورزی مشهد گفت: اکنون آب مصرفی در هکتار برای گوجه‌فرنگی در مشهد حدود ۸ هزار متر مکعب است.

انتهای پیام//ف. س


برگزاری کلاس‌های آموزشی کاهش مصرف بهینه آب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.