سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش مقامات ونزوئلایی برای حل مسئله سفارت این کشور در واشنگتن

نماینده ونزوئلا در سازمان ملل اعلام کرد برای حل مسئله سفارت این کشور در واشنگتن بار‌ها تلاش شد تا با مقامات آمریکایی گفتگو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان­ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ساموئل مونکادا» نماینده ونزوئلا در سازمان ملل اعلام کرد مقامات دولتی این کشور به منظور حل مسئله سفارت ونزوئلا در واشنگتن چندین بار تلاش کردند با مقامات آمریکایی صحبت کنند.

نماینده ونزوئلا در سازمان ملل روز گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: ما بار‌ها و بار‌ها تلاش کردیم با مقامات آمریکایی به منظور حل این مسئله صحبت کنیم.

فعالان آمریکایی حامی دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا از اواخر ماه آوریل به منظور جلوگیری از اشغال سفارت ونزوئلا در واشنگتن توسط مخالفان دولت (هواداران گوایدو)، در آنجا مستقر شدند. دوشنبه شب سرویس مخفی آمریکا به زور وارد سفارت ونزوئلا در واشنگتن شد. نماینده خوان گوایدو، سردسته مخالفان در ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد ماموران سرویس مخفی آمریکا به فعالان حاضر در ساختمان سفارت دستور ترک آنجا را دادند و تاکید کردند در صورت امتناع با حبس و پیگرد قانونی روبه‌رو خواهند شد.

علی‌رغم این هشدار‌ها عده‌ای از فعالان آمریکایی همچنان در ساختمان سفارت ونزوئلا باقی ماندند. این فعالان می‌گویند آن‌ها به طور قانونی در ساختمان سفارت حضور دارند. دولت ونزوئلا نیز ورود مقامات آمریکایی به سفارت این کشور در واشنگتن را نقض قوانین بین المللی دانست. چندی پیش نیز نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد از حمله افراد وابسته به دولت آمریکا به ساختمان سفارت این کشور در واشنگتن و غارت آن خبر داد. مونکادا همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به نقض کنوانسیون وین در مورد حفاظت از مکان‌های دیپلماتیک متهم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.