سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمدخبرداد؛

تدوین ۲۴۳ کتاب باموضوع دفاع مقدس

تاکنون ۲۴۳ کتاب باموضوع دفاع مقدس در استان تدوین شده، اما هنوز جایگاه رزمندگان کهگیلویه وبویراحمد در دوران دفاع مقدس به خوبی تبیین نشده است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمدگفت: تاکنون ۱۲۰ هزارو ۵۰۰ سند دفاع مقدس به این بنیاد تحویل شده که باید تلاش شود با تهیه اسناد بیشتر، نقش استان در دوران دفاع مقدس به خوبی تبیین شود.

سرهنگ آسمند با بیان اینکه مدخل‌های اصلی دانشنامه استانی دوران دفاع مقدس شناسایی شده است، افزود: تا کنون ۲۸۳ مدخل در استان شناسایی شده که پس از محتوا سازی و جمع آوری اسناد شهدا ۲۸۳ مقاله در این خصوص تدوین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند" دفاع مقدس میدان وسیعی است که هنوز بسیاری از بخش‌های آن کشف نشده است" گفت:باید اسناد دفاع مقدس استان را به کمک تاریخ شفاهی ثبت و ضبط کنیم.

سرهنگ آسمند از اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال به تدوین دانشنامه استانی خبر و ادامه داد: برای ادامه تدوین این دانشنامه به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دیگر نیاز است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اضافه کرد: تاکنون بانک جامع اطلاعات آزادگان، جانبازان، ایثارگران و شهدا مربوط به نهاد‌های سپاه، کنگره شهدا، جهادکشاورزی، بنیاد شهید شامل ۶ هزار و ۳۱۲ برگ سند ویژه آزادگان، هزارو ۶۳۴ سند ویژه جانبازان ۵۰ درصد به بالا، ۱۰۵ هزارو ۴۳۷ سند و ۳۶۰ فایل صوتی مربوط به رزمندگان، و ۵۱۰ قطعه عکس از جهادگران کهگیلویه وبویراحمد جمع آوری شده است.

رئیس دانشگاه یاسوج هم گفت: دست آورد‌های دوران دفاع مقدس میراث گرانبهایی است که باید به دست آیندگان برسد تا آنان با رشادت‌های و دلیری‌های رزمندگان و شهدای ۸ سال دفاع مقدس آشنا شده و این میراث گراسنگ به دست فراموشی سپرده نشود.

عریان ادامه داد: ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌ها به منظور ثبت و ضبط خاطرات رزمندگانشان در دوران دفاع مقدس، همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/غ

تدوین کتاب های دفاع مقدس

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.