سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنایی با مربی جدید تیم ملی/ رد پای سرمربی سابق الهلال عربستان در کادرفنی تیم ملی ایران

لورنت اسپینوسی، مربی ۵۶ ساله‌ای است که به عنوان یکی از دستیاران مارک ویلموتس در تیم ملی ایران فعالیت می‌کند.

 به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مارک ویلموتس بلژیکی درحالی برای توافق نهایی و امضاء قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال به کشورمان سفر کرده که در این سفر به جز وکیلش یک مربی فرانسوی، به نام لورنت اسپینوسی را هم به ایران آورده است.

اسپینوسی متولد ۱۹ دسامبر ۱۹۶۲ در بندر مارسی فرانسه است. او سابقه درخشانی در دوران بازی اش نداشته و بیشتر در تیم‌های سطح پایین و آماتور مانند باراسه، روت، مازارگس و اندوم بازی کرده است. البته او بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۰ هم به عنوان یکی از دروازه بان‌های ذخیره تیم المپیک مارسی در فهرست این تیم حضور داشت و در این دوران ۶ بار هم به میدان رفت که در این بازی‌ها آمار ۴ کلین شیت و ۵ گل خورده را هم ثبت کرد.

او پس از رسیدن به بازنشستگی در ۳۸ سالگی به عنوان مربی دروازه بان‌های تیم دوم المپیک مارسی کار خود را آغاز کرد. همچنین بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ اسپینوسی با این سمت در کادرفنی مربیانی، چون خوزه آنیگو، آلبرت امون، ژان فیلیپ دوراند، فیلیپ تروسیه، ژان فرناندز، اریک گرتس و دیدیه دشان در تیم المپیک مارسی حضور داشت.

پس از آن اسپینوسی به عنوان دستیار فرانسیس زاهوی ساحل عاجی به کادرفنی تیم ملی ساحل عاج اضافه شد و با جدایی از این تیم هم بار دیگر به تیم سابق خود یعنی المپیک مارسی بازگشت تا به عنوان مربی دروازه بان تیم هایی که الی بوپ  و خوزه آنیگو هدایت آن را در دست داشتند کار کند.

او در سال ۲۰۱۴ با اریک گرتس، سرمربی مشهور بلژیکی به تیم الجزیره امارات محلق شد و حتی پس از جدایی گرتس هم در کادرفنی آبل براگا برزیلی و علی الونعیمی امارات به فعالیت پرداخت.

آخرین تیمی که اسپینوسی در آن کار کرده تیم دوم المپیک مارسی بوده است.

در صورت امضاء قرارداد ویلموتس با تیم ملی فوتبال ایران او برای نخستین بار با لورنت اسپینوسی همکار می شود و به نظر می رسد در این میان اریک گرتس با توجه به سوابق خوبی که در فوتبال خاورمیانه و سرمربیگری تیم های الهلال عربستان، لخویا قطر و الجزیره امارات دارد نقش ویژه ای در شروع همکاری سرمربی هم وطنش یعنی ویلموتس با دستیار سابق خود یعنی اسپینوسی داشته باشد.


بیشتر بخوانید:

شکوری: تاکنون با ویلموتس قرارداد نهایی را امضا نکرده‌ایم/ او نسل طلایی فوتبال بلژیک را پرورش داده است/ عجله در بستن قرارداد کار درستی نیست

سرمربی جدید تیم ملی از امکانات مرکز ملی فوتبال ایران بازدید کرد + تصاویر

تناقض در اعلام رقم قرارداد ویلموتس


انتهای پیام/

آخرین اخبار از تیم ملی فوتبال ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
دوستدار فوتبال
۱۶:۵۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
خواهشا به داد تیم ملی فوتبال برسید ...در بازی های برگشت برانکو را بیاورید که آشناست به فوتبال ایران ...اگر به داد فوتبال نرسید خیلی عقب میفتیم.