سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت‌ها پیش روی قایقرانی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰

۱۴ ماه تا آغاز المپیک ۲۰۲۰ توکیو باقی مانده است و قایقرانان ملی پوش کشورمان در حال آمده سازی خود برای شرکت در این مسابقات هستند.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی قایقرانی کشورمان در ۴ رشته آب‌های آرام (کانو و کایاک)، اسلالوم، قایقرانی بادبانی و روئینگ برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو می‌تواند سهمیه کسب کند. در مجموع این ۴ رشته ۴۰ ماده وجود دارد که قایقرانان می‌توانند برای کسب سهمیه تلاش کنند. ۱۲ ماده در آب‌های آرام، ۴ ماده در اسلالوم، ۱۴ ماده در روئینگ و ۱۰ ماده در قایقرانی بادبانی.

در رشته‌ی آب‌های آرام ۲ مسابقه پیش رو است که ورزشکاران شانس کسب سهمیه دارند. مسابقات قهرمانی جهان که مرداد ماه در کشور مجارستان برگزار خواهد شد اولین شانس ورزشکارن ما برای کسب سهمیه است. در این مسابقات برای ۱۲ ماده سهمیه‌های المپیکی توزیع می‌شود. تمرکز ملی پوشان در مسابقات جهانی روی کسب سهمیه کایاک ۴ نفره ۵۰۰ متر خواهد بود. مسابقه‌ی بعدی که برای آب‌های آرام برگزار می‌شود مسابقات قهرمانی آسیا است که فروردین ماه سال آینده در تایلند براگزار می‌شود. در مسابقات قهرمانی آسیا تمرکز ورزشکاران روی کایاک یک نفره و ۲ نفره خواهد بود.

در رشته‌ی روئینگ ۲ مسابقه پیش رو است که روئینگ سواران شانس کسب سهمیه دارند. مسابقات جهانی که آبان ماه در کشور اتریش برگزار خواهد شد و مسابقات قاره‌ای که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. کشور‌هایی که در بازی‌های جهانی حداقل ۲ سهمیه کسب کنند حق شرکت در بازی‌های قاره‌ای را ندارند. کشور‌هایی که یک سهمیه در بازی‌های جهانی بگیرند در قاره‌ای فقط یک سهمیه دیگر می‌توانند بگیرند. کشور‌هایی که در جهانی سهمیه نگیرند در مسابقات قاره‌ای در ۴ ماده می‌توانند شرکت کنند، اما اینجا حتی اگر در ۴ ماده مجوز بگیرند فدراسیون جهانی بهترین رنگ مدال را مشخص می‌کند و تنها آن ماده به المپیک می‌رود.

در رشته‌ی اسلالوم ۲ مسابقه کسب سهمیه در پیش است، مسابقات جهانی و قهرمانی آسیا. در مسابقات قهرمانی آسیا با کسب مدال طلا در هر ماده‌ای سهمیه المپیک کسب می‌شود.


بیشتر بخوانید:

قایقرانی به روند رو به رشد خود باز می‌گردد؟

سهرابیان مقدم: هیئت‌های استانی میزبانی اردوی تیم‌های ملی را برعهده گرفتند

سهرابیان مقدم: فدراسیون قایقرانی سال ۹۸ را با کمک به سیل زدگان آغاز کرد


انتهای پیام/

شرایط کسب سهمیه المپیک توکیو برای قایقرانان ایرانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.