سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران مطرح کرد:

پرداخت ۱۱۳ میلیون دلار خسارت برای صادرکنندگان عراق/۳.۴ میلیارد دلار ضمانت نامه صادر شد

بهرامی گفت: در راستای حمایت از صادرات ۱۱۳ میلیون دلار خسارت برای صادرکنندگانی که در عراق فعالیت دارند پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افروز بهرامی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در اواین نشست از سلسه نشست های ماهانه اتاق مشترک ایران و عراق گفت: هدف صندوق ضمانت، حمایت از صادرکنندگان است و در این صندوق فرآیندهایی از قبیل اعتبار سنجی و مدیریت ریسک در راستای پوشش ریسک صادرکنندگان انجام می شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته ۳.۴ میلیارد دلار ضمانت نامه و بیمه نامه از سوی صندوق برای فعالان اقتصادی صادر شده است، افزود: ۶۳۰ میلیون دلار از تعهدات جاری یعنی ۴۰ درصد آن به صادرکنندگان عراق اختصاص یافته که نشان‌دهنده تمرکز ویژه صندوق روی این کشور همسایه است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از صادرات ۱۱۳ میلیون دلار  خسارت برای صادرکنندگانی که در عراق فعالیت دارند پرداخت شده است.

بهرامی افزود:با توجه به سهم ۲.۵ درصدی و کوچک ایران از حجم واردات هزار میلیارد دلاری کشورهای همسایه با در نظر گرفتن محدودیت های ناشی از تحریم ها ناگزیر به توسعه تجارت با ۱۵ کشور همسایه هستیم .


بیشتر بخوانید: توسعه زیرساخت، نقش اساسی در توسعه تجارت دارد 


مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اعلام کرد: در صندوق ضمانت صادرات ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار پوشش ریسک داریم که شامل پنج درصد صادرات غیرنفتی می‌شود. هدف این است که ضریب نفوذ خدمات بیمه‌ای به ۱۰ درصد، یعنی استاندارد جهانی برسد.

وی با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت به بررسی و ایجاد راههای توسعه صادرات بخصوص با کشورهای همسایه ، اظهار کرد: یک هزار و۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور همسایه عراق پتانسیل قابل توجهی برای توسعه صادرات است.

بهرامی گفت: با توجه به شرایط موجود یکی از اهداف صندوق راه اندازی دفتری برای تسهیل امور مشتریان و فعالان اقتصادی در عراق است، جلسات هم اندیشی صندوق و اتاق مشترک ایران وعراق می تواند در این زمینه موثر باشد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران همچنین یکی از موانع جدی توسعه همکاری با عراق را عدم ایفای تعهدات مالی کارفرمایان دولتی عراق در قبال پیمانکاران و صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایرانی برشمرد و گفت: در حال حاضر به منظور حمایت از شرکتهای خدمات فنی و مهندسی در عراق دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۴ مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار تسهیلات از منابع بانک مرکزی با ضمانت نامه صندوق ضمانت صادرات ایران تصویب کرده که با گذشت بیش از سه سال تاکنون تسویه نشده است .

بهرامی در پایان گفت: تعیین تکلیف معوقات در توسعه همکاری ها با کشور عراق موثر خواهد بود .

انتهای پیام/

در صندوق ضمانت صادرات ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار پوشش ریسک داریم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.