سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمالی اردکانی:

توسعه زیرساخت، نقش اساسی در توسعه تجارت دارد

یک مقام مسئول گفت: توسعه زیرساخت، نقش اساسی در توسعه تجارت دارد که در وزارت صمت، این محور از طریق برنامه کمیسیون مشترک پیگیری شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کمالی اردکانی، مدیرکل دفتر بازرگانی کشور‌های عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت در اولین نشست از سلسله نشست‌های ماهانه اتاق مشترک ایران و عراق که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: توسعه زیرساخت، نقش اساسی در توسعه تجارت دارد که در وزارت صمت، این محور از طریق برنامه کمیسیون مشترک پیگیری شده است.

وی ادامه داد: در سازمان توسعه تجارت، ۲ محور اساسی برای پیشبرد اهداف با کشور عراق مورد پیگیری است که یکی از آنها "برنامه سازمان توسعه " است و سازمان توسعه تجارت با برنامه ریزی‌های مناسب از جمله برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور می‌تواند به این مهم کمک کند؛ که خوشبختانه ۲۵ نمایشگاه در سال برپا می‌کنیم؛ و دومین محور مهم توسعه زیرساخت است که امیدواریم زیرساخت‌های گمرکی، بانکی و شهرک تجاری همکاری به‌زودی محقق شود که البته به نوعی دستگاه‌های تخصصی درگیر این موضوع هستند.

به گفته کمالی اردکانی توسعه زیرساخت زمان بر است و نیاز به پیگیری بیشتری دارد.

به دنبال تعادل روابط تجاری با عراق هستیم

در ادامه این نشست مشترک، یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: هم اکنون به دنبال تعادل روابط تجاری با کشور عراق هستیم و امیدواریم این مهم به‌زودی سامان یابد.

 رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه قواعد و قوانین در ترانزیت باید تسهیل شود، گفت: خوشبختانه زمینه و بستر برای واردات از طریق کشور عراق فراهم شده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.