سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرونده مسکن مهر باید در سال جاری بسته شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: همان طور که پیش بینی و برنامه ریزی شده است باید پرونده مسکن مهر استان در سال جاری بسته شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست شورای تامین مسکن گفت: حدود ۹۰ درصد از زمان جلسه، به موضوع مسکن مهر اختصاص پیدا کرده است که باید تا پایان سال خاتمه پیدا کند.

فرخزاد افزود: طرح‌های باقی مانده مسکن مهر از جمله ۲ هزار و ۹۰۰ واحد باقی مانده باید هرچه زودتر اجرا و به اتمام برسند.

وی اضافه کرد: برای رسیدگی به مسایل حقوقی و پرونده‌های قضایی مربوط به مسکن مهر استان، پیشنهاد می‌شود شعبه خاص رسیدگی در دستگاه قضایی راه اندازی شود.

معاون عمرانی استاندار گفت: یکی از مسائل مهم ناحیه شهری مهرگان، راه دسترسی به قزوین است که اجرای آن آغاز شده و شرکت آب منطقه‌ای باید حریم کانال را هرچه سریع‌تر مشخص کند.

وی اضافه کرد: مسکن مهر در قزوین نسبت به سایر استان‌ها مشکلات کمتری دارد، اما باید در بخش بیمه و مالیات شعبه اختصاصی ایجاد شود تا کار‌ها سرعت بیشتری بگیرد.
این مسئول بر اجرای تعهدات دستگاه‌ها برای توسعه زیرساخت‌ها بویژه با کاربری آموزشی، برق و گاز در شهرک مهرگان تاکید کرد و خواستار تسریع در ساخت جاده دسترسی این ناحیه شهری تازه ساخت به قزوین شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در ادامه به رکود صنعت ساختمان گفت: رونق صنعت ساختمان و خروج رکود در این حوزه در کشور و استان نیازمند ایجاد انگیزه‌های لازم در بخش خصوصی است.
فرخزاد اظهار داشت: دولت تسهیلات خوبی در بخش مسکن از جمله نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته است که باید جزییات آن از سوی دستگاه‌های مربوطه و بانک مسکن اطلاع رسانی شود.

معاون استاندار همچنین بر انجام تعهدات مدارس قبل از شروع سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی هم در این جلسه گفت: در مسکن مهر ۱۹۲ واحد آماده واگذاری است و ۵۷۴ واحد نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

مسعود حق لطفی افزود: همچنین کار ساخت هزار و ۱۳۴ واحد به علت مشکلاتی که دارند، متوقف شده و در مرحله تعیین تکلیف است.

انتهای پیام/ک

 نشست شورای تامین مسکن

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.