مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه این پروژه آزادراهی تنها آزادراهی است که دقیقا طبق برنامه پیش میرود، اضافه کرد: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران سومین آزادراه بزرگ کشور و موثرترین پروژه راهسازی در کاهش ترافیک پایتخت و استان البرز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این آزادراه شرق و غرب استان تهران و همچنین استان البرز را به یکدیگر اتصال میدهد و بدین ترتیب همه محورهای جنوبی و شرقی و غربی استانهای البرز و تهران به یکدیگر وصل میشوند و تبادل این آزادراه این مسیرها را برقرار میکند.
خادمی بیان کرد: با تکمیل آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، تحولی در حمل و نقل استانهای تهران و البرز خواهیم کرد، همچنین گرههای ترافیکی در شهرهای تهران و کرج با تکمیل این آزادراه رفع خواهد شد.
خادمی با اشاره به تکمیل آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا پایان سال، اظهار کرد: امیدواریم با بهره برداری از این آزادراه، توقفهای چند ساعته در ورودیهای تهران و البرز رفع شود.
بیشتر بخوانید:جریمه عدم پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهها از امشب اجرایی میشود
وی اضافه کرد: عملیات روسازی در این آزادراه ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مابقی پروژه با روند مطلوب در حال کار است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: امیدواریم بر اساس برنامه، این آزادراه تا پایان امسال به بهره برداری برسد و مردم به صورت عبور شرقی-غربی بتوانند از این آزادراه استفاده کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: هر ماه روند اجرایی و تکمیل این پروژه بررسی میشود تا حتماً تا پایان امسال به بهرهبرداری برسد.
وی اضافه کرد: تاکنون برای اجرای پروژه یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که از محل اعتبارات دولت و سرمایه گذار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان سرمایهگذار است؛ سرمایه گذاری قرارگاه در این پروژه ۷۰ درصد و سرمایهگذاری دولت ۳۰ درصد است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: حدود یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هم برای تکمیل پروژه لازم است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تلاش میکنیم سهم دولت را این آزادراه در ۹ ماهه امسال تامین کنیم همچنین امیدواریم سرمایهگذار هم سرمایهگذاری خود را انجام دهد و پروژه به اتمام برسد.
خادمی اظهار کرد: پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران جزو چهار پروژهای است که تلاش میکنیم تا پایان امسال به بهرهبرداری برسد و جزو پروژههای اقتصاد مقاومتی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزایای تکمیل این پروژه گفت: کاهش مصرف سوخت، تأثیرات مثبت زیستمحیطی، کاهش سوانح رانندگی و جلوگیری از ازدحام در ورودیهای تهران و کرج، از مزایای اجرای این پروژه است و همین موارد آن را جزو پروژههای اقتصاد مقاومتی کرده است.
انتهای پیام/