سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت انبه در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت انبه از سطح هزار هکتار از باغات این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،اردشیر شهرکی  با بیان اینکه برداشت انبه تا پایان تیر در سیستان و بلوچستان ادامه دارد، اظهار داشت: انبه در سطح هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات میوه استان کشت می‌شود که هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در پایان فصل برداشت حدود ۱۴ هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف شوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: شهرستان‌های سرباز، نیکشهر، قصرقند و چابهار عمده مناطق کشت انبه در این استان محسوب می‌شوند.

وی افزود: ۹۰ درصد انبه تولیدی در سیستان و بلوچستان به صورت سبز برای تهیه ترشی برداشت می‌شود.

شهرکی بیان کرد: انبه میوه گرمسیریست و سرشار از ویتامین‌های A، B و C، کربوهیدرات ها، اسید‌های چرب، پروتئین‌ها، اسید‌های عالی و مواد معدنی است.

وی سیستان و بلوچستان را بهشت میوه‌های گرمسیری معرفی کرد و گفت: شرایط آب و هوایی گرم، مرطوب و تقریبا استوایی این استان را به خواستگاه متنوع‌ترین میوه‌های گرمسیری کشور تبدیل کرده، میوه‌هایی خاص که در مزه و نمونه کم نظیر بوده و توجه هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گواوا، چیکو، سیتاپُل، پاپایا، جَم، تمبر هندی، بیرام، جمبولان، کنار، انبه، موز و بسیار نام‌های دیگر از جمله میوه‌های تولیدی جنوب این استان است که در ظاهر و طعم بی نظیر است.

انتهای پیام/گ

آغاز برداشت انبه در سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.