سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نهاوندیان در حاشیه جلسه هیئت دولت:

موسسات اقتصادی اطلاعات درآمدی خود را اعلام کنند

معاون اقتصادی رئیس جمهور در رابطه با همه موسساتی که فعالیت اقتصادی دارند، گفت: باید اطلاعات فعالیت اقتصادی را اطلاع رسانی عمومی کنند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نهاوندیان در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: در لایحه شفافیت در رابطه با حراست از اطلاعات حریم خصوصی همه دستگاه‌ها موظف به رعایت آن هستند، در این لایحه به طور جامع نگاه شده و همه موسسات حاکمیتی در قوه مجریه و مقننه و قضائیه تحت شمول این تکالیف و موضوع هستند. تمامی نهاد‌ها و موسسات خصوصی عهده‌دار وظایف عمومی نیز تحت شمول این قانون قرار گرفتند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور  در رابطه با همه موسساتی که فعالیت اقتصادی دارند، گفت: باید اطلاعات مربوط به اموال املاک و دارایی‌ها درآمد‌ها و فعالیت اقتصادی اطلاع رسانی عمومی کنند، تکالیف مشخصی معین شده برای دستگاه‌هایی که فعالیت اقتصادی چه در قانون تاسیس خود و چه آن‌هایی که وارد فعالیت اقتصادی شدند، و باید مورد توجه قرار گرفته شود.

محمد نهاوندیان در ادامه گفت: شمول لایحه شفافیت در حوزه سیاسی اجتماعی به اندازه شمول آن در حوزه اقتصادی مورد توجه است و در حوزه تأمین اجتماعی هم فصلی دارد. برای نظارت و راهبری  یک شورای عالی  در نظر گرفته شده که جریان امور را هدایت کند.  امیدواریم در این لایحه که حدود ۴۵  ماده دارد و با نظرخواهی از صاحب نظران در حوزه‌های مختلف تدوین شده اثرات مثبتی را شاهد باشیم زیرا  تهیه و تدوین آن  بسیار زمان برد.
 
نهاوندیان در پایان گفت:  لایحه شفافیت در مراحل مختلفی امروز در دولت نهایی شد و با اعمال نظری که مجلس محترم خواهد داد یک گام بلندی در تامین عدالت و هم در طرح تامین فضای رقابتی در حوزه اقتصادی و  افزایش اعتماد عمومی و مشارکت اجتماعی برداشته خواهد شد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.