سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی بدره:

برداشت غلات از اراضی کشاورزی بدره آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی بدره گفت: برداشت غلات در سطح هفت هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،اصغر باباخانی مدیر جهاد کشاورزی بدره گفت:سال زراعی جاری هفت هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت غلات اختصاص دارد که از این میزان ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار گندم و پنج هزار هکتار جو است و پیش بینی می‌شود از این سطح حدود چهار هزار و ۵۰۰ تن محصول گندم برداشت و سه هزار تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شود.

بابا خانی افزود: کارشناسان این مدیریت ضمن ثبت اطلاعات زارعان در سامانه جامع پهنه بندی به منظور خرید گندم کشاورزان و نظارت بر مراکز خرید، در روند برداشت محصول نظارت کامل داشته و با معاینه فنی کمباین‌ها قبل از شروع به کار و هنگام انجام عملیات برداشت از تلفات احتمالی حاصل از ریزش گندم و وارد آمدن خسارت به کشاورزان جلوگیری خواهند کند.

وی از آمادگی یک مرکز خرید گندم و یک مرکز خرید جو در شهرستان خبر داد و گفت: این مراکز کار خرید گندم و جو را به صورت شبانه روزی انجام و آماده خرید محصول گندم و جو مازاد از کشاورزان می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی بدره گفت:  سطح باغ‌های موجود در بدره ۱۳۰ هکتار است که سالانه بیش از ۳۵۰ تن محصولات باغی مختلف از بدره به بازار روانه می‌شود که از ارزش اقتصادی و کیفیت بالایی برخوردار هستند.

انتهای پیام/با

برداشت غلات در شهرستان بدره

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.