سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین معیار پذیرش ایده در مرکز رشد نوآوری است

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه کردستان گفت: مهمترین معیار پذیرش ایده در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه کردستان نوآوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، فرزاد اسکندری در جلسه‌ای که به منظور معرفی خدمات و فعالیت‌های مرکز رشد دانشگاه در آمفی تئاتر دانشکده هنر و معماری برگزار شد، گفت : اخیرا نوعی فرهنگ جدید دانشگاهی در کشور مبنی بر اینکه آموزش و پژوهش تنها وظیفه دانشگاه نبوده و به تبع آن نیز اساتید و اعضای هیئت علمی نیز نباید تنها بر این دو حوزه متمرکز شوند.

وی با اشاره به اینکه اهمیت تجاری سازی دانش و راه اندازی کسب و کار دانش بنیان کمتر از آموزش و پژوهش نیست، گفت: در این زمینه تا کنون بیشتر تاکید بر حضور دانشجویان بود، اما امروزه بیشترین تاکید بر ورود اعضای هیئت علمی به این حوزه است.

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه کردستان فشار دولت به دانشگاه‌ها برای فعالیت بیشتر در توسعه اقتصادی، ضعیف شدن حمایت مالی دولت از دانشگاه ها، تبدیل اقتصاد به اقتصاد دانش بنیان و ... را از جمله دلایل اهمیت ورود اعضای هیئت علمی به این حوزه عنوان کرد.

وی به دو راهکار ساختاری و کارکردی برای دانشگاه‌ها جهت توسعه کارآفرینی اعضای هیئت علمی اشاره کرد و افزود: مراکز رشد به طور کلی موسساتی هستند که کار آن‌ها ارائه انواع خدمات و حمایت‌ها به افرادی است که ایده جدید دارند و اکنون نیز به عنوان یکی از راهکار‌های ساختاری برای اعضای هیئت علمی در نظر گرفته است.

اسکندری از ارائە خدمات اداری و فیزیکی، اطلاع رسانی، مشاوره‌ای و آموزشی، خدمات پشتیبانی فنی- مهندسی و مالی اعتباری به متقاضیان خبر داد و گفت: از ابتدای تاسیس مرکز رشد دانشگاه کردستان ۳۹ واحد در این مرکز مستقر شده اند، اما حضور واحد‌های تحقیق و توسعه نوپا وابسته به صنایع و دستگاه‌های اجرایی صفر بوده است.

وی در ادامه فرآیند کار و دوره‌های پذیرش را تشریح کرد و یادآور شد: مهمترین معیار پذیرش ایده در مرکز، نوآوری است.

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه کردستان در پایان از اعضای هیئت علمی دانشگاه خواست تا دانشجویان را بە سمت طرح‌ها و ایده‌های فناورانه ترغیب کنند و همچنین خود نیز به سمت راه اندازی شرکت دانش بنیان حرکت کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ع

مهمترین معیار پذیرش ایده در مرکز رشد دانشگاه کردستان نوآوری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.