سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کمیسیون اقتصادی دو کشور مطرح شد؛

آمادگی جمهوری چک برای توسعه مناسبات اقتصادی با ایران

جلسه افتتاحیه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری چک با حضور معاون وزیر اقتصاد و معاون وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت اقتصادی و دارایی ایران، سید علی محمد موسوی، معاون وزیر اقتصاد طی سخنانی در این جلسه، با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح روابط اقتصادی دوجانبه ایران و چک، در این خصوص، تقویت همکاری‌های فی‌مابین بخش‌های خصوصی دو کشور در حوزه‌های صنعت و خدمات را بسیار مهم و راهگشا ارزیابی کرد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، با بیان اینکه برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک مبنای مهمی جهت همکاری‌های فی‌مابین دو کشور در آینده خواهد بود، اظهار کرد: موضوعات مهمی از جمله همکاری‌های بانکی، سرمایه گذاری، صنعت و معدن، تجارت و بهداشت و درمان در جریان این کمیسیون مورد بحث و توافق قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: اقتصاد ایران صد درصد تحریم پذیر نیست/روند مبادلات با چین هیچ وقت نزولی نبوده است


موسوی همچنین، حل مشکلات ویزا و مکانیزم همکاری‌های تجاری و سرمایه گذاری را از جمله موارد مورد بررسی در جریان این اجلاس عنوان کرد.

این گزارش حاکی است، معاون وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک نیز طی سخنانی در این جلسه، با تاکید بر اهمیت برگزاری کمیسیون مشترک دوجانبه و ضرورت طرح موضوعات مختلف اقتصادی در جریان این نشست و با اشاره به روابط تاریخی گسترده دو کشور اظهار کرد: با وجود روابط سیاسی مناسب، سطح روابط اقتصادی و تجاری ایران و چک، متناسب با ظرفیت و حجم اقتصادی دو کشور توسعه نیافته است.

موریتسکی با بیان اینکه ایران دارای اقتصادی بزرگ و برخوردار از ظرفیت‌ها و امکانات متعددی از جمله در حوزه انرژی است، گفت: شرکت‌های جمهوری چک تمایل زیادی به همکاری با ایران در پروژه‌هایی مانند آلومینیوم، نیروگاه و برخی صنایع غذایی دارند.

وی تاکید کرد: با امضای اسناد پایه‌ای اقتصادی بایستی حمایت‌های حقوقی لازم را در زمینه گسترش روابط اقتصادی و تجاری فیمابین دو کشور فراهم کرد و در این راستا، صادرات برخی از کالا‌های ایرانی به چک، از جمله در حوزه کشاورزی، حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.