سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارماکوف: آینده برجام بستگی به پاسخ جامع جهانی به اقدامات دولت آمریکا دارد

رئیس اداره منع گسترش تسلیحات هسته‌ای وزارت امور خارجه روسیه معتقد است آینده برجام به پاسخ جامع جهانی به اقدامات دولت آمریکا بستگی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر ارماکوف» رئیس اداره منع گسترش تسلیحات هسته‌ای وزارت امور خارجه روسیه معتقد است آینده برجام [توافق هسته‌ای ایران] بستگی به آمادگی مشترک جامعه جهانی برای پاسخ دادن به اقدامات آمریکا دارد.

ارماکوف گفت: ما معتقدیم آینده توافق هسته‌ای در حد گسترده‌ای به آمادگی جامعه جهانی برای پاسخ به اقدامات دولت آمریکا و چالش‌های جدی که ایجاد کرده است، دارد.

این مقام روس تاکید کرد: روسیه قطعا از ابتکار انگلیس، آلمان و فرانسه برای ایجاد یک ساز و کار مشترک استقبال می‌کند تا ادامه تجارت قانونی ایران و شرکایش را در سایه تحریم‌های آمریکا تسهیل کند این در حالی است که این ساز و کار هنوز راه اندازی نشده است و تنها پس از اجرای آن ما قادر به ارزیابی خواهیم بود.

ارماکوف افزود: تنظیم این ساز و کار تقریبا به زمان زیادی احتیاج دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یک سال پیش به طور یکجانبه دستور خروج کشورش از توافق هسته‌ای ایران را صادر کرد و از بازگرداندن همه تحریم‌های پیشین علیه ایران خبر داد. ایران در تاریخ ۸ مه به اروپایی‌ها، چین و روسیه ۶۰ روز مهلت داد تا به وعده‌های خود در بخش بانکی و نفتی عمل کنند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته [دوشنبه] اعلام کرد او انتظار دارد در دیدار امروز [سه شنبه] مکالمه صادقانه‌ای با مایک پمپئو، همتای آمریکایی‌اش داشته باشد و شاهد توضیحات واشنگتن درباره چگونگی حل موضوع توافق هسته‌ای ایران باشد.

لاوروف و پمپئو امروز در شهر سوچی روسیه با هم دیدار و مذاکره خواهند کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.