سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کواکبیان در نطق میان دستور:

بانک مرکزی لیست دریافت کنندگان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را منتشر کند/ از رئیس جمهور پذیرفتنی نیست که بگویید چندان اختیاری ندارد

نماینده تهران گفت: بانک مرکزی لیست اسامی دریافت کنندگان ارز و نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را منتشر کند تامیزان نحوه توزیع نرخ مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت) در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور، گفت: به  آقای روحانی عرض می‌کنم امروز از جنابعالی پذیرفتنی نیست که بگویید چندان اختیاری ندارم، شما به عنوان رئیس عالی امنیت ملی و ریاست ده‌ها شورا دارای اختیارات گسترده‌ای هستید.

وی تصریح کرد: اگر در مواردی طبق قانون اساسی باید برخی مسائل به تصویب مقام معظم رهبری برسد، در عمل و در طول این چند مدت مشخص شده است که ایشان با توجه به نظر مشورت کارشناسان و متخصصان تصمیم می‌گیرند. پس جای هیچ تعلل و درنگی برای تحقق وعده‌هایتان وجود ندارد به خصوص که برخلاف نظر ما مجلسی‌ها شما شورای اقتصادی سران قوه را در اختیار دارید.

کواکبیان در ادامه خطاب به روحانی تاکید کرد: بنده برخلاف نظر عده‌ای که شما را به کناره گیری دعوت می‌کنند، از شما می‌خواهم محکم بیاستید و به وظایف و اختیارات خود عمل کنید.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از نطق خود افزود: از بانک مرکزی و تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم که لیست اسامی دریافت کنندگان ارز و نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را منتشر کنند  تا میزان واردات و نحوه توزیع نرخ مشخص شود.

وی اضافه کرد: آیا درست است که ۳۰ میلیارد دلار ارز به خارج از کشور منتقل شود؟ اما چندان خبری از کالا‌ها و نرخ ارز دولتی نیست؛ در همین زمینه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک مرکزی به عنوان رئیس خانه مطبوعات کشور و موسس هیئت مدیره روزنامه‌های غیردولتی می‌خواهم که لیست دریافت کنندگان ارز برای کاغذ نشر و مطبوعات را هرچه زودتر منتشر کنند تا مشخص شود چگونه کاغذ ۲ هزار و ۲۰۰ تومانی امروز به حدود ۱۵ هزار تومان رسیده است.

کواکبیان ادامه داد: شفافیت اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که برخی از اقتصاددانان مدعی نشوند امروز مشکل اصلی اقتصاد کشور فساد است و نه تحریم‌های خارجی.

وی درباره مشکلات حوزه انتخاباتی خود، گفت: امیدوارم وزارت کشور زمینه برگزاری انتخابات مستقل شورای شهر و انتخاب شهردار شهرری را فراهم کند و مشکلات عدیده این شهر را برطرف کند. همچنین امیدوارم مشکلات مسکن فردیس که تا حدودی حل شده است، به طور کامل حل شود و وزارت راه و شهرسازی برای معافیت شهروندان از پرداخت عوارض بزرگراه تلاش کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.