سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بافت بیش از هزاروپانصد تخته فرش توسط مددجویان استان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۱۷۶۴ تخته فرش به ارزش یک میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال توسط مددجویان استان مرکزی بافته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مجید مشهدی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: ۱۷۶۴ تخته فرش توسط مددجویان استان مرکزی بافته شد که ارزش مالی فرش‌های بافته شده یک میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال بود و این زیرانداز‌های دست بافت توسط زنان سرپرست خانوار تخت پوشش کمیته امداد امام استان بافته شد.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته برای بافت فرش، پنج تا بیست میلیون تسهیلات به مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی پرداخت کرده است و همچنین این مددجویان در سال ۹۶ نیز یکهزار و ۵۷۵ مترمربع فرش تولید کردند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت در زمینه تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند، گفت: بیشتر فرش‌های تولیدی توسط زنان سرپرست خانوار بافته می‌شود و فرش‌های دست بافت تولیدی، شاه عباسی، لچک ترنج و ماهی هستند.

مشهدی، نظارت بر طرح‌های اشتغال را از اقدامات کمیته امداد به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت برشمرد و گفت: بیش از ۲۸ هزار نظارت فنی در سال گذشته توسط بازرسان و کارشناسان حوزه اشتغال بر طرح‌های اشتغال مددجویی انجام شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت:هنر فرش‌بافی بیانگر ارزش‌ها و هنر ایرانیان از گذشته است و می‌تواند به عنوان یک شغل مناسب در خودکفایی خانوار‌های تحت حمایت مؤثر باشد.

انتهای پیام/ ر

۱۷۶۴ تخته فرش توسط مددجویان استان مرکزی بافته شد

برچسب ها: اشتغال ، کمیته امداد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.