سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت جهانی هگمتانه متوقف شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از توقف پرونده ثبت جهانی هگمتانه به دلیل آسفالت و تردد خودروها از داخل سایت هگمتانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان که در رابطه با مشکلات پیاده راه اکباتان برگزار شد با بیان اینکه ما هم اعتقاد داریم پروژه پیاده راه هنوز تکمیل نشده و باید دو موضوع دیده شود که یکی تکمیل جداره سازی برای کشاندن افراد به پیاده راه است، گفت: این اقدام از اولویت‌های اجرایی است.

وی  با بیان اینکه به زودی جداره سازی آن هم از خیابان اکباتان آغاز می‌شود اضافه کرد: مشکلات را باید مرحله به مرحله حل کرد.

مالمیر با بیان اینکه مشکل تردد مجموعه بازار همدان باید حل شود و مشاور کار را مطالعه کند عنوان کرد: پارکینگ، تأسیسات و الزامات بازار باید در طرح دیده شود.

وی ادامه داد: در خصوص پارکینگ تپه هگمتانه که مورد استفاده گردشگران بود استاندار وقت و معاون میراث فرهنگی فعالیت آن را متوقف کرده‌اند و نمی‌توان فضا را در اختیار خودروها قرار داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان  با بیان اینکه موضوع و مشکلات پیاده راه اکباتان به تپه هگمتانه متصل است و باید در یک برنامه جامع دیده شوند ابراز کرد: در سند راهبردی توسعه استان بر ساماندهی محوطه هگمتانه برای آمادگی ثبت جهانی تاکید شده و باید شیوه‌ای لحاظ شود که ملاحظات یکدیگر را ببینیم.

وی با اشاره به اینکه باید در انتهای پیاده راه یک جاذبه و مشوق‌هایی ایجاد شود تا جذب مردم و گردشگر راحت‌ تر صورت گیرد افزود: راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی را پیشنهاد داده‌ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه عرصه تپه هگمتانه باید تملک شود اظهار کرد: همین الان به خاطر اجرای آسفالت و تردد ماشین‌ها از داخل سایت هگمتانه پرونده ثبت جهانی هگمتانه به مشکل برخورد کرده و پیشرفت آن متوقف شده است.

وی با بیان اینکه باید به طور جامع به موضوع بپردازیم و کار فنی و منطقی که مشاور آن را پشتیبانی می‌کند در دستور کار قرار گیرد گفت: سالی یک میلیارد تومان هزینه نگهداری تپه هگمتانه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه شکل گیری کمیته ساماندهی در راستای اقدامات لازم است اضافه کرد: سند راهبردی استان بر ثبت جهانی هگمتانه و ساماندهی تملک عرصه تاکید دارد.

انتهای پیام/ ش

سالی یک میلیارد تومان هزینه نگهداری تپه هگمتانه است

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.