سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌های ایمنی برای راه‌اندازی کولر

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق شیراز با توجه به احتمال خطر برق گرفتگی هنگام سرویس دهی و راه اندازی کولر منازل، به شهروندان توصیه کرد برای این انجام کار از متخصصان و تعمیرکاران کمک بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصطفی رئیسی مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: همزمان با شروع فصل گرما، سرویس و راه اندازی دستگاه‌های برودتی، در دستور کار خانواده‌ها قرار می‌گیرد، بنابراین نصب و راه اندازی سیستم‌های سرمایشی حتما باید توسط برقکار یا سرویس کاری که مهارت و تجهیزات لازم را دارد انجام شود.

وی با بیان اینکه قبل از سرویس کولر باید حتما برق دستگاه قطع شده و بی برقی آن با فازمتر تست شود، افزود: باید در طول مدت انجام سرویس سیستم برودتی، باید مطمئن شویم که برق وصل نمی‌شود.

رئیسی با تاکید بر لزوم نصب فیوز بر سرراه سیم فاز سیستم سرمایشی، ادامه داد: افراد متخصص باید مسیر انشعاب برق و سیم کشی و کابل‌های برق ورودی کولر را کنترل و از صحت مدار و سالم بودن کابل اطمینان حاصل کرده و چنانچه کابل و سیم‌ها بخاطر آسیب فیزیکی یا تابش خورشید فرسوده شده حتما آن را تعویض کرده و از پیچیدن نوار چسب به دور آن خودداری کنند.

مدیر دفتر ایمنی توزیع برق شیراز گفت: سیم ارت کولر را به سیم ارت منزل متصل شود و از ریختن آب با استفاده از شیلنگ یا پارچ روی پوشال‌ها خودداری شود، زیرا امکان آسیب ناشی از برقگرفتگی وجود دارد.

رییسی بیان کرد: قبل از هر بار دست زدن به بدنه کولر برق آن باید قطع و جهت اطمینان از بی برقی آن را با فازمتر تست شود و تحت هیچ شرایطی نباید ترمینال کولر را با دست لمس کرد، زیرا ممکن است برقدار باشد و باعث برق گرفتگی شود.

وی اظهار داشت: حتی برقکار یا سرویس کار کولر هم به تنهایی برای سرویس کولر مراجعه نکند و حتما یک نفر بزرگسال برای مراقبت همراه وی باشد.

رییسی تصریح کرد: احداث سیستم ارت موثر و نصب کلید محافظ جان در ساختمان می‌تواند تا حد زیادی از بروز حوادث برق گرفتگی جلوگیری کند.
انتهای پیام/م

توصیه‌های ایمنی به هنگام سرویس و راه اندازی کولر آبی

برچسب ها: برق ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.