سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین: سیاست‌های آمریکا باعث ایجاد بحران موجودیتی در سازمان تجارت جهانی شده است

چین با ارسال یاداشتی به سازمان تجارت جهانی، هشدار داد سری جدید اقدامات یکجانبه تجاری آمریکا باعث آسیب به اقتدار و تأثیر گذاری سازمان تجارت جهانی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین روز دوشنبه از سیاست‌های تجاری آمریکا که به اعتقاد مقامات پکن باعث ایجاد یک بحران موجودیتی در سازمان تجارت جهانی شده اند، انتقاد کرد.

پکن همچنین اصلاح سازمان تجارت جهانی را خواستار شد تا این نهاد بتواند در برابر فشار واشنگتن مقاومت کند.

چین با ارسال یاداشتی به پایگاه اینترنتی سازمان تجارت جهانی ، هشدار داده است که سری جدید اقدامات یکجانبه باعث آسیب به اقتدار و تأثیر گذاری سازمان تجارت جهانی شده است و این سازمان را با یک بحران موجودیتی بی سابقه روبرو کرده است.

هرچند چین از آمریکا نام نبرده است ولی به سیاست‌هایی اشاره کرده که منشأ آن‌ها آمریکا است.

پکن همچنین هشدار داده است که تصمیم یک عضو خاص برای مطرح ساختن امنیت ملی خود به عنوان یک بهانه به منظور تحمیل عوارض گمرکی غیرقابل توجیه روی فولاد و آلومینیوم، باعث اختلال در نظام تجارت بین المللی شده است و به قواعد معتبر سازمان تجارت جهانی خدشه وارد کرده است.

پکن روز دوشنبه اعلام کرد در پاسخ به افزایش عوارض گمرکی از جانب آمریکا برای ۲۰۰ میلیارد دلار کالا‌های وارداتی از چین، از روز ۱ ژوئن (۳ خرداد) عوارض گمرکی ۶۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از آمریکا را افزایش خواهد داد.

دونالد ترامپ دستور داده است که روند تعیین عوارض گمرکی جدید برای ۳۰۰ میلیارد دلار کالا‌های وارداتی از چین آغاز شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۰:۳۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
خوب است که چین با احیای جاده ابریشم که بنام کمربند-راه مطرح شده اینکار را هرچه زودتر عملی کرده و به موازات آن یک بانک عامل بین المللی با تکیه به ذخائر طلای کشورهای مسیر در طرح احیای جاده ابریشم یک صندوق با ارز پایه مشترک تشکیل دهد تا "قدرت دلارآمریکا" را به چالش بکشد تا هر از گاهی آمریکا باعث تنش اقتصادی برای کشورهای عضو این مسیر نشود......بانکی مشابه کارکرد بانک تجارت جهانی یا صندوق بین المللی پول اما متعلق به حوزه کشورهای مسیر جاده ابریشم در تقابل با دلارآمریکا...