سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۶ هزار غربالگری روحی در مناطق سیلزده لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: بیش از ۶ هزار مورد غربالگری روحی و روانی برای افراد ساکن در مناطق سیلزده استان از جمله پلدختر و معمولان انجام شده که نتایج مثبتی داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: بیش از ۶ هزار مورد غربالگری روحی و روانی برای افراد ساکن در مناطق سیلزده استان از جمله پلدختر و معمولان انجام شده که نتایج مثبتی داشته است.

فاطمه زهرا توکلی در جلسه کارگروه تخصصی حمایت‌های اجتماعی با محوریت ارزیابی نیاز‌های منطقه مناطق سیلزده افزود: ۲۹۸ نفر در قالب ۱۱۳ تیم داوطلب روانشناس و مددکار اجتماعی به مناطق سیل زده لرستان اعزام شده و ارتباط‌های لازم با افراد آسیب دیده از سیل را برقرار کردند.
وی اظهار داشت: بلایای طبیعی موجب ایجاد استرس بیش از حد در جامعه و خروج زندگی از حالت عادی و جریان معمولی می‌شود که عواقب و پیامد‌های خاص خود را دارد.
وی ادامه داد: در این راستا به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های ناشی از تبعات این بحران بایستی اقدامات موثری در این زمینه صورت گیرد که بخشی از آن، فعالیت‌های روانی و اجتماعی انسان ساز در بلایای طبیعی است.
توکلی اضافه کرد: در این زمینه با ۲ هدف بازگشت زندگی به حالت عادی و غربالگری اقدام می‌شود و افرادی که دچار آسیب شدند یا درمعرض آسیب هستند از طریق غربالگری شناسایی شده و پس از آن با ارائه آموزش‌های گروهی، خدمات مشاوره و برنامه‌های درمانی در راستای کاهش آسیب مشکلات روانی ناشی از بحران اقدام می‌شود.
وی بیان کرد: علاوه بر استقرار تیم‌های بهزیستی در مناطق سیلزده و ارائه خدمات آموزش گروهی و درمان‌های فردی، توان افزایی جامعه از طریق برنامه‌های اجتماع محور و مشارکت مردم در حال انجام است.
وی ادامه داد: ما به کمک تمامی دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی، آموزش‌وپرورش و استانداری لرستان در مناطق سیل‌زده نیاز داریم تا تمامی ظرفیت‌ها در راستای خدمات‌دهی مطلوب به مناطق سیلزده استفاده شود.
توکلی یادآور شد: بسیاری از سرپرستان خانوار تحت پوشش بهزیستی استان که دارای مشاغل خانگی بودند شغل خود را از دست دادند و باید اقدام جدی در این رابطه انجام گیرد.
بیش از ۱۴ هزار مددجوی این نهاد در قالب هشت هزار و ۶۵۱ خانوار تحت تاثیر تخریب‌های سیل قرار گرفته و دچار خسارت شده اند.
بر اساس برآورد‌های اولیه سیل فروردین ماه امسال تا ۱۰۰ هزار میلیارد ریال خسارت به ۱۸ شهر و ۱۲۰۰ روستای لرستان وارد کرد.
۱۵ نفر در اثر بارش‌های سیل آسای لرستان جان خود را از دست دادند و زیرساخت‌های اساسی صد‌ها روستا و چند شهر تخریب شد.

انتهای پیام /ب

۶ هزار غربالگری روحی در مناطق سیلزده لرستان انجام شد

برچسب ها: بهزیستی ، غربالگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.