سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت نفت در پی تشدید نگرانی‌ها از صادرات خاورمیانه افزایش یافت

شبکه الجزیره در خبر فوری اعلام کرد در پی تحولات اخیر در خاورمیانه قیمت طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه شبکه خبری الجزیره روز دوشنبه در خبری فوری اعلام کرد قیمت نفت به دلیل تشدید نگرانی ها از اختلال در صادرات نفت از منطقه  خاورمیانه افزایش یافت.

این در حالی است که شبکه المیادین و خبرگزاری اسپوتنیک روز گذشته (یک‌شنبه) با اعلام وقوع انفجار‌های مهیبی در بندر فجیره امارات تاکید کردند در این حادثه بین هفت تا ده نفتکش  طعمه حریق شدند و در آتش سوختند. (جزئیات بیشتر)

مقامات اماراتی به سرعت این خبر را تکذیب کردند و مدعی شدند تمام گزارشهای مربوط به حادثه در بندر فجیره صحت ندارد و وضع در این بندر کاملاً عادی است. اما پس از ساعاتی در شامگاه یک‌شنبه وزارت خارجه امارات با انتشار بیانیه‌ای اذعان کرد «چهار کشتی تجاری در آب‌های منطقه‌ای امارات هدف عملیات خرابکانه قرار گرفتند». وزارت خارجه امارات اما مدعی شد «این حملات تلفات جانی نداشته است». 

همزمان وزیر انرژی عربستان نیز در اظهاراتی تایید کرد روز یکشنبه دو نفتکش این کشور در سواحل امارات متحده عربی هدف حمله قرار گرفتند.

همچنین شبکه المیادین گزراش داد در پی وقوع این حادثه در بندر فجیره و تشدید تنشها در منطقه، شاخص بورس های کشورهای حاشیه خلیج فارس کاهش یافت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
بروسلی
۱۹:۴۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
یادتون تو پیام های قبلی ام گفتم اگر یه چند تا کشتی نفت کش منفجر یا غرق بشه قیمت نفت خودش بالا میره نیازی به بستن تنگه هرمز نیست. اونروز شاید به نظر خیلی ها مسخره بود ولی شاید درست گفتم.
اما اینکه چرا و چگونه این جریان اتفاق افتاده خودش سوال است؟ آیا دستان سازمان سیا در کار است!!! یا نظرات مختلفی که در رسانه ها در حال انتشار است؟
اما یک نکته مهم اینجاست هرگونه سوءاستفاده از این جریان نیز باید پیش بینی شود بخصوص با این داستان سازی های آمریکا مبنی حمله ایران به منافع آمریکا یا متحدانش. یا سناریو سازی برای یمن مظلوم
علت عدم پوشش وزارت امورخارجه امارات هم به بهانه های مختلف هم در احتمالا در راستای یک سناریو سازی بوده است!!!! که باانتشار یک بخش خبری پر وجدان احتمالا نقشه بر آب شده !!
اما یک سوال؟ آیا این نفتکش ها دارای نفت بوده اند ؟ اگر بوده اند چه میزان؟ چون یک نفتکش پر به این راحتی تمام نمی شود؟ اگر در لنگرگاه بوده اند آیا آسیبی به نقاط رسیده است ؟ چرا هیچ عکس و فیلمی از این منطقه دیده نمی شود؟
منتشر نشود فقط نوشتم خودتون بخونید حذفش آزاد است ، دقت بیشتری در برخی نظرات شود شاید دشمن علیه کشور سوءاستفاده کند
رضا
۱۶:۰۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
چوب خدا صدا نداره وقتی بخوره دواء نداره....عدل خداوند در مورد خون بیگناهان: سوریه - عراق و مخصوصاً یمن همین ضرب شست خداوند بود که طبق نص صریح قرآن یدالله فوق ایدیهم....میباشد