سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت بیش از ۱۲ تن بهار نارنج از نارنجستان‌های استان فارس/فارس دومین تولید کننده نارنج در کشور

افزون بر ۱۲ تن بهار نارنج از هزار و ۳۵۰ هکتار نارنجستان‌های فارس برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجیدرضا پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه ۱۲ تن بهار نارنج از هزار و ۳۵۰ هکتار نارنجستان‌های فارس برداشت شد، اظهار کرد: امسال هر کیلوگرم بهار نارنج‌ تر با توجه به میزان عطر، کیفیت، تمیز، تازه و روشن بودن بین ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان و هر کیلوگرم بهارنارنج خشک بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان از باغداران خریداری شد.

وی ادامه داد: شهرستان‌های جهرم و کازرون به ترتیب با ۲۰۰ و ۱۷۸ هکتار بیشترین سطح زیر کشت نارنج را در فارس به خود اختصاص داده اند.
پاکاری با اشاره به اینکه فارس دومین تولید کننده نارنج در کشور، است، افزود: از ٤ هزار هکتار نارنج کشور، هزار و ۳۵۰ هکتار در استان فارس است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: سالانه ۴۰ درصد از بهار نارنج‌های استان فارس به صورت خشک و فرآوری شده به خارج از کشور صادر می‌شود.

پاکاری تصریح کرد: حدود ۶۳۰ هکتار از درختان نارنج استان در باغ‌های تفریحی، آموزشی، پارک‌ها، فضای سبز و حاشیه خیابان‌ها قرار دارد که زیبایی خاص و عطر دل‌انگیز آن از جاذبه‌های طبیعی است.

وی بیان کرد: ۷۲۰ هکتار از درختان نارنج فارس در باغ‌های تجاری قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نخستین شکوفه‌های بهار نارنج در استان فارس از اوایل فروردین پدیدار می‌شود، اضافه کرد: یک تا پنج درصد از شکوفه‌ها برای تولید نارنج کافی است و بقیه بهار نارنج‌ها جمع آوری، خشک و فرآوری می‌شود.

پاکاری افزود: بهارنارنج‌های جمع‌آوری شده استان فارس در سه کارگاه صنعتی و ۳۵ کارگاه سنتی خشک و بسته‌بندی و برای مصرف داخلی و صادرات مهیا می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه در فارس بیش از ۶۰ هزار هکتار مرکبات وجود دارد، دامه داد: این استان با تولید یک میلیون و ۵۰۰ تن مرکبات، دومین استان تولیدکننده مرکبات در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/چ

برداشت بهار نارنج در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.