سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرق ۴۵۰ هزار هکتار از مراتع خراسان جنوبی

۴۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی قرق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، نصرآبادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این مراتع که در سنوات قبل ازقرق ۴۵۰ هزار هکتار از مراتع خراسان جنوبی محل اعتبارات دولتی و با مشارکت بهره برداران عرصه‌های مرتعی، احیاء و اصلاح شده بود، هم اکنون برای حفاظت از خاک و افزایش تولید علوفه و پوشش گیاهی قرق شد.

وی با اشاره به اینکه  این مراتع اوایل آبان پس از پایان مدت قرق و بهبود وضع پوشش گیاهی، به مدت ۸۰ تا ۹۰ روز برای چرای دام آزادسازی می‌شود.افزود:این مراتع پس از پایان مدت قرق و بهبود وضع پوشش گیاهی برای چرای دام آزاد سازی می‌شود.

نصرآبادی افزود: با توجه به آمار و اطلاعات موجود و براساس نقشه‌های پوشش گیاهی در استان عرصه‌های منابع طبیعی دارای بهره بردار، اعم از مراتع، جنگل‌ها و سطوح بیابانی در شرایط نرمال بارندگی، دارای توان تولید ۷۷۱ هزار تن علوفه خشک قابل بهره برداری دارند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ارزش علوفه تولیدی را بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی تعداد دام موجود استان را ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار واحد دامی و دام موجود متکی به مراتع استان را ۳ میلیون و ۵۰ هزار واحد دامی اعلام کرد و گفت: هم اکنون یک میلیون و ۶۹۰ هزار واحد دامی مازاد بر اساس ظرفیت مراتع استان هستند.

نصرآبادی افزود: ۲۹ هزار و ۸۱۹ خانوار مرتع دار و دامدار روستایی و عشایری استان بهره بردار این مراتع هستند که در مدت قرق، باید به نکات فنی قید شده در پروانه‌های صادره توجه کنند.

گیاهان بومی از جمله درمنه، قیچ، طاق، آتریپلکس و گیاهان یکساله از جمله گیاهانی هستند که در مراتع قرق شده خراسان جنوبی می‌رویند.

مساحت مراتع خراسان جنوبی ۸ میلیون و ۴۸۵ هزار هکتار است.

انتهای پیام / ط ا

بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان ارزش علوفه تولیدی استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.